اسلاید شواقتصادیستون اصلی

برگزاری سمینار تخصصی «چشم‌انداز ساختمان و مسکن، رونق یا رکود؟!» در مشهد

کد خبر : 5054

سمینار تخصصی «چشم‌انداز ساختمان و مسکن، رونق یا رکود؟!» باهدف ارائه راهکارهای خروج صنعت ساختمان مشهد از رکود در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد  مدیر اجرایی سمینارسمینار تخصصی «چشم‌انداز ساختمان و مسکن؛ رونق یا رکود» در نشست خبری اظهار کرد: این سمینار به دنبال بررسی ابعاد اقتصادی و فرهنگی وضعیت مسکن مشهد است.

وی افزود: در موقعیت فعلی مسکن مشهد و کشور، رکود زیادی در بازار و اقتصاد ساختمان شاهد هستیم که در این سمینار به دنبال ارائه راهکارهایی برای رونق مسکن هستیم.

وی با اشاره به حضور برخی مسؤولان شهری و مرتبط با صنعت ساختمان، ادامه داد: این سمینار می‌تواند به سمتی برود که با ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی، قدمی در راه برطرف کردن رکود ساختمانی نه‌تنها در مشهد بلکه در سطح کشور برداریم.

مدیر اجرایی این سمینار ادامه داد: حضور مسؤولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر در این سمینار فرصتی است تا با بحث و تبادل‌نظر در موضوعات مختلف بتوان مصوباتی از دل آن خارج کرد که به رونق صنعت ساختمان استان کمک کند.

هوشمند فر بیان کرد: در این سمینار دکتر ملکی، متخصص و تحلیلگر حوزه مسکن به‌عنوان سخنران اصلی حضور خواهند داشت.

وی افزود: علاوه بر سخنرانی اصلی، پنل تحلیلی و تخصصی بررسی وضعیت مسکن کشور تشکیل می‌شود که در فضای پرسش و پاسخی که با حضور دکتر درهمی، مهندس پژوم و دکتر ذاکرالحسینی عضو شورای شهر همراه است، به ابعاد مختلف وضعیت مسکن کشور پرداخته می‌شود.

مدیر اجرایی این سمینار با بیان این که برخی مسؤولان دولتی، برندهای ساختمانی و فعالان جامعه مهندسین در سمینار حضور خواهند داشت، گفت: سمینار تخصصی «چشم‌انداز ساختمان و مسکن، رونق یا رکود» چهارشنبه سوم شهریور از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود که پس از سخنرانان اصلی، پنل آموزشی ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان رضوی، انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی، انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان شهرستان مشهد، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های طراح و ناظر ساختمانی شهرستان مشهد، دبیرخانه دائمی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان و انجمن صنفی مهندسان معمار خراسان رضوی حامیان معنوی سمینار هستند.
هوشمند فر اضافه کرد: مجتمع تجاری و اقامتی آراد، گروه شرکت‌های ایرانیان اطلس و سیستم‌های تهویه مطبوع حمیدی حامیان مادی سمینار تخصصی «چشم‌انداز ساختمان و مسکن، رونق یا رکود» به شمار می‌روند.

کیانا باانصاف، مسؤول مشاوره و پژوهش نمایندگی سازمان مدیریت صنعتی کشور در خراسان نیز در این نشست به معرفی سازمان مدیریت صنعتی کشور پرداخت و گفت: سازمان مدیریت صنعتی کشور در سال ۱۳۳۰ اولین فعالیت خود را در سازمان مرکزی تهران در سه حوزه مشاوره، آموزش و پژوهش زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: نمایندگی این سازمان در استان در سال ۷۶ راه‌اندازی شد که در راستای اهداف سازمان مرکزی، دوره‌های ویژه مدیران صنایع را باهدف ارتقاء سطح دانش مدیریتی استان برگزار می‌کند.

باانصاف اظهار کرد: این سازمان دارای سه واحد آموزشی شامل دانشگاه علمی کاربردی، آموزشگاه فنی حرفه‌ای و دوره‌های کوتاه‌مدت است.

علی رشیدی، رییس هیأت مدیره شرکت مهندسی پژاوند نیز به تشریح فعالیت‌های این شرکت در صنعت ساختمان پرداخت و اظهار کرد: شرکت پژاوند فعالیت خود را از سال ۸۸ با شعار «ساختمان، سرمایه ملی» و در حوزه نظارت ساختمانی آغاز کرد.

وی با بیان این که این شرکت در حوزه آموزش و انتقال نکات فنی، فعالیت‌های آموزشی طراحی کرد، ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های شرکت، نظارت بر ساختمان‌هایی است که در مشهد ساخته می‌شود؛ ۶۹ مهندس ناظر در شرکت فعالیت می‌کنند که اهمیت توجه به کیفیت ساختمان به آنان منتقل‌شده تا در نظارت ساختمانی و اعمال قوانین، تعارفی با سازندگان نداشته باشند.

رییس هیأت مدیره شرکت مهندسی پژاوند ادامه داد: با توجه به آمارهایی که از سطح کشور جمع‌آوری‌شده، رکود مسکن در مشهد نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است که این رکود به دلیل خروج موج سرمایه گذران کلان از حوزه ساختمان مشهد است در این سمینار به دنبال بررسی و ارائه راهکاری برای بازگرداندن این سرمایه‌ها به صنعت ساختمان مشهد هستیم.

گفتنی است؛ درپایان به شرکت کنندگان در پنل آموزشی سمینار گواهینامه سازمان مدیریت صنعتی، نمایندگی خراسان رضوی ارائه می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن