اسلاید شوستون اصلی

۱۰ هکتار از بوستان ملی چهل بازه در آستانه بهره‌برداری است

کد خبر : 5018

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد گفت: ۱۰ هکتار از بوستان ملی چهل بازه در آستانه بهره‌برداری است.


به گزارش صبح مشهد، سید محمود ریحانی در جریان بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی شهرداری اظهار کرد: بوستان چهل بازه در فضایی به مساحت ۲۰۰ هکتار از پل بولوار نمایشگاه تا بولوار شهید ستاری را شامل می‌شود که ۱۰ هکتار از این بوستان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مکان اجرای پروژه در گذشته محل تخلیه زباله بوده و چهره نامطلوبی ایجاد کرده بود، پروژه پس از انجام مطالعات به مرحله اجرایی رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: به جای اینکه کل بوستان را زخمی و سپس برای مدتی کار را رها کنیم، ترجیح دادیم اجرای عملیات به صورت بخش بخش دنبال شده و آماده بهره‌برداری قرار گیرد.
مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مکان اجرای پروژه در گذشته محل تخلیه زباله بوده و چهره نامطلوبی ایجاد کرده بود، پروژه پس از انجام مطالعات به مرحله اجرایی رسید.
ریحانی در ادامه عنوان کرد: مخازن بسیار بزرگی با عمق ۵ متر زیر دریاچه در نظر گرفته شده بود که به دلیل مخالفت سازمان آب با آن، بازبینی در طرح صورت گرفت و مخازن ذخیره آب به کناره‌ها منتقل گردید.
وی در توضیح بیشتر گفت: پس از بازبینی پروژه قرار بر این شد دریاچه بوستان چهل بازه در بستر رودخانه ایجاد ‌شود که آب داخل آن به چرخش درخواهد آمد.
مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار مترمکعب آب در سال برای این بوستان مورد نیاز است، افزود: سازمان آب نیز قول تامین آب برای دریاچه بوستان را داده است.
ریحانی با اشاره به بخش‌های مختلف پروژه، بیان کرد: باغ آفرینش ملل، باغ موزه آب، مجموعه‌های ورزشی، هتل، هایپرمارکت بزرگ و تعدادی بسته سرمایه‌گذاری دیگر برای پروژه درنظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: ۲۲ میلیارد تومان برای احداث پروژه در فاز یک هزینه شده و ۸ میلیارد تومان نیز هزینه تملکات پروژه در این فاز بوده است که فضای ۱۰ هکتاری از پل نمایشگاه بین‌المللی تا فارغ‌التحصیلان را شامل می‌شود.
مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد یکی از امتیازات پروژه را محصور کردن کل ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: علاوه بر ساخت و پیشرفت پروژه، همزمان کار احداث فضای محدوده پارک از جمله خیابان ضلع جنوبی پارک چهل بازه را نیز دنبال کردیم.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن