اقتصادیستون اصلی

پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی صادرات فرش از خراسان‌رضوی در سال جاری

کد خبر : 5005

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با روند کنونی پیش‌بینی این است که صادرات فرش از خراسان رضوی در طول سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ حدود ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، سعید کاظمی اظهار کرد: هدفی که برای میزان صادرات فرش از خراسان رضوی در نظر گرفته شده یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است که در صورت تحقق نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد. در طول ۴ ماهه ابتدایی امسال ۵۶۴۳ کیلوگرم فرش به ارزش دلاری ۲۰۸ هزار و ۲۷۲ دلار از خراسان رضوی صادر شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: این میزان که ۶ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ارزش ریالی دارد نسبت به ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

کاظمی در ارتباط با کشورهای هدف صادراتی فرش خراسان‌رضوی بیان کرد: نیوزلند، ازبکستان، قطر، بحرین، کویت و کانادا از جمله کشورهایی هستند که فرش دستباف خراسان‌رضوی به آن‌ها صادر شده است.

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه صادرات فرش در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه در سال ۹۴ حدود ۴۹۰۰ کیلوگرم انواع فرش از خراسان رضوی با ارزش دلاری ۱۸۰ هزار و ۵۷۲ دلار صادر شده بود. اولویت صادرات فرش از خراسان رضوی پس از اجرای کامل برجام کشورهای عربی و ایالات متحده آمریکا است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه ۴۵۰ مجتمع متمرکز و نیمه متمرکز قالیبافی در خراسان‌رضوی فعالیت دارند، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها بر این است که ۱۵ مجتمع دیگر نیز تا پایان سال در مناطق مرزی محروم استان فعالیت خود را آغاز کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن