دانش و فناوریستون اصلی

آغاز به کار ۲۲ هزار معلم جدید در مدارس کشور

کد خبر : 4994

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تعداد ۲۲هزار دانش آموخته این دانشگاه در سراسر کشور در اول مهر ماه به عنوان معلم تازه نفس سر کلاس درس حاضر می شوند.

به گزارش صبح مشهد محمود مهرمحمدی روز شنبه در نشست خبری در مشهد اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تعداد ۲۲هزار دانش آموخته این دانشگاه در سراسر کشور در اول مهر ماه به عنوان معلم تازه نفس سر کلاس درس حاضر می شوند.

وی تصریح کرد: ۱۳ هزار نفر از این تعداد دانشجویان ورودی سال۱۳۹۱ این دانشگاه به عنوان نخستین ورودی های دانشگاه فرهنگیان هستند که با اتمام تحصیلات خود به کلاس درس در مقطع ابتدایی می روند.
وی اظهار کرد: همچنین تعداد ۹ هزار دانشجوی ورودی همین سال که به عنوان معلم دوره متوسطه تربیت شده اند به عنوان دانش آموختگان این دانشگاه به کلاس درس می روند.
این مقام مسئول افزود: بقیه این تعداد نیز بر اساس ماده ۲۸ و آزمون استخدامی به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمده اند و با اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای اول مهر ماه امسال در سر کلاس درس حاضر می شوند.
وی با یادآوری فراهم شدن زمینه تحصیلات تکمیلی برای ۱۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: از مجموع ظرفیت ۷۸ هزار نفری این دانشگاه تعداد هفت هزار ۸۰۰ نفر می توانند به تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان ادامه دهند.
وی با بیان اینکه این دانشگاه در بودجه کشور ردیف مستقلی دارد، گفت: به دلیل کافی نبودن این بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز در تامین نیاز این دانشگاه کمک می کند.
مهر محمدی افزود: بودجه مصوب این دانشگاه در سال جاری معادل سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال است که شامل دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه جاری و بقیه نیز هزینه های اختصاصی است که از طریق کسر از حقوق دانشجو معلمان تامین می شود.
وی در خصوص انتخاب موزه علوم دانشگاه فرهنگیان به عنوان موزه بین المللی دانشگاهی نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان سومین دانشگاه کشور است که موفق به ثبت جهانی موزه خود شده است.
وی بر ضرورت بازسازی و نوسازی پردیس های دانشگاهی تاکید کرد و گفت: بر اساس شاخص های سازمان توسعه و نوسازی مدارس ۷۰ درصد ساختمان های دانشگاه فرهنگیان در کشور فرسوده و بخش زیادی نیز غیرایمن هستند.
مهر محمدی در خصوص ارائه آموزش های مجازی در دانشگاه فرهنگیان نیز گفت:آموزش با اتکا به فناوری های جدید مورد توجه این دانشگاه است و هم اکنون در حال تدارک زیر ساخت های لازم برای استفاده از ظرفیت آموزش الکترونیک در این مجموعه هستیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اردوی اولین دوره دانش آموختگان این دانشگاه با عنوان میثاق با امام رئوف از ۲۹ مرداد تا ۱۹ شهریور در مشهد برگزار می شود.
وی افزود: در این اردو پنج هزار و ۲۰۰ نفر در قالب پنج کاروان از ۳۱ استان کشور در اردوهای سه روزه شرکت می کنند که شامل زیارت حرم مطهر رضوی، بازدید از موزه آستان قدس رضوی، بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و نشست بایسته های معلمی می شود.
مهر محمدی گفت: برنامه اردویی برای ۲۳ هزار نفر تنظیم شده بود اما با توجه به برگزاری جشنواره های متعدد تعداد پنج هزار و ۲۰۰ نفر در این اردو شرکت دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن