اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

آموزش زبان عربی و انگلیسی به رانندگان تاکسی برای رویداد مشهد ۲۰۱۷/ بهر برداری کامل از خط ۲ قطار شهری درسال ۲۰۱۷

کد خبر : 4917

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال ۲۰۱۷ که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام می باشد برنامه هایی زیادی از جمله آموزش زبان عربی و انگلیسی به رانندگان تاکسی برای هر چه بهتر برگزاری این رویداد در نظر گرفته شده است .


به گزارش صبح مشهد، سید جلال فیاضی در نشست خبری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اخرین بازدید از خط ۲ قطار بخش عمده ای ریل گذاری شده و فاز اول آن اوایل ۶ ماهه دوم سال جاری از طبرسی تا میدان شهدا به بهره برداری می رسد و بهره برداری از کل خط ۲ قطار شهری در بهار ۹۶ همزمان با سال ۲۰۱۷ می باشد.
وی با اشاره به آغاز حفاری خط ۳ قطار شهری مشهد بیان کرد: این خط ۸۰۰ متر حفاری شده و تا قبل از مهر ماه تی بی ام دوم کار حفاری خود را در این خط شروع می‌کند تا ارتباط دو خط دیگر قطار شهری مشهد را با حرم مطهر برقرار نماید.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: برای خط ۴ نیز هنوز باید تعیین تکلیف شود.
عضو شورای راهبردی مشهد ۲۰۱۷ عنوان کرد: در حوزه اتوبوسرانی تلاش های زیادی صورت گرفته و بر اساس اعلام سازمان اتوبوس رانی با ثابت نگه داشتن عمر ناوگان اتوبوسرانی سالانه ۲۵۰ دستگاه اتوبوس باید خریداری شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط عمر اتوبوس‌های شهرداری مشهد ۸٫۹۹ سال، اتوبوس‌های بخش خصوصی ۶٫۲۴ سال و مینی‌بوس‌ها نیز ۵٫۱۵ سال می‌باشد.
وی افزود: در سال ۹۳ تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس و در سال ۹۴ نیز ۱۵۶ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان اضافه شده است یعنی در طول سه سال مدیریت شورای چهارم تعداد ۲۸۱ دستگاه به ناوگان اضافه شده است که ۴۸۰ دستگاه اتوبوس از نیازمان عقب هستیم.
فیاضی با بیان اینکه امسال باید ۷۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد افزوده شود تا عمر ناوگان ثابت بماند؛ افزود: معاونت حمل و نقل شهرداری قول داده است، تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس به به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود که البته باز هم ۱۲۰ دستگاه کم داریم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: تا ۴ سال قبل ۸۵ درصد اتوبوس های خریداری شده شهرداری از یارانه دولت بهره مند بود ولی در حال حاضر اتوبوس ها با قیمت بازار خریداری می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴ درصد اتوبوس ها مجهز به کولر است تصریح کرد: ۵۰ درصد اتوبوس ها در اول تابستان امسال کولر دار شده است و تا اول تابستان ۹۶ ، ۸۰ درصد اتوبوس های ناوگان مجهز به کولر می شوند.
فیاضی با بیان اینکه ۶۳ درصد ناوگان اتوبوس رانی خصوصی است؛ بیان کرد: شرکت‌های بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی دچار مشکلاتی بودند که مشکلات این شرکت‌ها یا حل شده و یا در حال رفع شدن است ضمن اینکه حقوق اتوبوسرانان بخش خصوصی نیز توسط شهرداری به حساب آنها واریز و سپس یارانه شرکت‌ها از تراکنش‌های صورت گرفته پرداخت می‌شود.
وی حوزه حمل و نقل را بزرگترین و حساس ترین حوزه شهرداری دانست و گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار ۲۰۰ تاکسی در شهر وجود دارد که متوسط عمر هر تاکسی ۲/۷ است و ۶۰۰۰ دستگاه فرسوده است و باید از رده خارج شود.
وی با بیان اینکه در سال ۹۳ و ۹۴ ، دو هزار و ۲۰۸ تاکسی نوسازی شده اند؛ عنوان کرد: دولت تسهیلاتی با سود ۱۶ درصد برای نوسازی تاکسی های فرسوده ارائه می کند که براساس مصوبه شورا برای حمایت از قشر تاکسی ران ۵ درصد از سود را شهرداری پرداخت می کند و تاکنون ۳۰۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند.
فیاضی ادامه داد: از افراد ثبت‌نام کرده، یک هزار و ۸۰۰ مورد تشکیل پرونده، ۶۰۰مورد اسقاط خودرو و ۲۰۰ مورد نیز تاکسی خود را تحویل گرفته‌اند و دولت نیز برای بازگشایی مجدد سایت جهت ثبت نام سایر متقاضیان اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه برای ثابت نگه داشتن عمر ناوگان تاکسیرانی باید سالانه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شود، عنوان کرد: از اقدامات دیگر حوزه تاکسیرانی می‌توان به آموزش زبان انگلیسی و عربی به ۳۰۰ راننده تاکسی، برنامه‌ریزی راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم بانوان با ۹۰ دستگاه تیبا و همچنین راه‌اندازی سامانه تاکسی موبایل تا قبل از سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری باید ایمن باشد؛ گفت: در سال ۹۳ تعدادکشته‌های تصادفات درون شهری مشهد ۳۲۹ تن بود که این تعداد در سال ۹۴ به ۲۶۲ نفر کاهش یافته است که این تعداد کشته نیز برابر با سقوط سالانه یک هواپیمای ایرباس در مشهد است.
فیاضی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد قربانیان عابرین پیاده هستند بیان کرد: البته متاسفانه در مقابل کاهش کشته‌ها، تعداد مجروحین از ۲۵ هزار و ۳۳۵ نفر در سال ۹۳ به ۲۸ هزار و ۶۳ نفر افزایش یافته است که نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد؛ لذا برنامه‌هایی از جمله تجهز پل‌های عابر پیاده به آسانسور برای کاهش تعداد تصادفات در دست اقدام است.

وی در زمینه کاهش آلودگی هوا گفت: در حال حاضر صد درصد اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از گازوئیل بدون گوگرد استفاده می‌کنند و ۵ مرکز معاینه فنی فعال در مشهد وجود دارد که در سال ۹۴ تعداد ۲۱۹ هزار دستگاه خودرو به این مراکز مراجعه کرده اند که رشد ۵/۶ درصدی نسبت به سال ۹۳ را داراست.
وی تصریح کرد: همچنین در ۴ ماهه نخست سال جاری نیز با رشد ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابع سال قبل تعداد ۸۹ هزار و ۳۳۶ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مشهد مراجعه داشته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه الیت درآمد زا است؛ گفت: هدف اصلی الیت مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای بوده است اما باید قیمت ها و معابر اصلاح شود.
وی با اشاره افزوده شدن ۱۱۸ معبر جدید به الیت بیان کرد: بر اساس آمار ۷۳ درصد مردم زیر نیم ساعت توقف می کنند و پولی پرداخت نمی کنند.
فیاضی افزود: الیت باید تا آذر ماه سال جاری برنامه برون سپاری به بخش خصوصی ارائه دهد و همچنین دو ماه به الیت فرصت داده شده تا اطلاع رسانی تراکنش ها را به هنگام کند.
وی به اشاره سامانه پیامکی ۲۰۰۰۴۸۴۲ الیت بیان کرد: این سامانه به مشترک هزینه،مدت و مکان را اعلام می کند ولی به دلیل تبلیغات کم و عدم اعتماد مردم از ۳۰ میلیون نفر ۵۰۰۰ نفر از این سامانه استفاده می کنند.
عضو شورای راهبردی مشهد ۲۰۱۷ به برنامه های این کمسیون در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های مناسب صورت گرفته و تعدادی اجلاس از جمله اجلاس جامعه ایمن، اجلاس شهرداران جهان اسلام، کنفرانس بین المللی مدیریت شهری و ..در نظر گرفته شده است.
وی همچنین در ادامه اظهار کرد: جایزه بین المللی گوهر شاد در حوزه سبک فرهنگی، طرح هویت بصری ۲۰۱۷ که محور آن دو شاخص آرایه های معماری شهر مشهد کاشی و آیینه از جمله این برنامه ها برای سال ۲۰۱۷ است.
وی بهره برداری از خط ۲ قطار شهری را یکی از بزرگترین پروژه های سال ۲۰۱۷ عنوان کرد و افزود: پروژه خط ۲ قطار شهری یکی از شاخص ترین پروژها است.
فیاضی نوسازی ناوگان، باز سازی ایستگاههای اتوبوس، مکانیزه کردن پل های عابر پیاده، اموزش زبان عربی و انگلیسی به رانندگان تاکسی از جمله برنامه های رویداد مشهد ۲۰۱۷ بر شمرد و گفت: همچنین برای تسهیل در حمل و نقل در سال ۹۵ تعدادی از موتور سیکلت ها برقی می شوند و ۶۰ کیلومتر خط ایمن دوچرخه تا پایان سال احداث می شود.
وی با اظهار نارضایتی از سامانه دوچرخه گفت: این سامانه در حال حاضر ۱۷ هزار نفر مشترک دارد که روزانه تنها حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از این سامانه استفاده می‌کنند.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه اولویت ما حقل و نقل عمومی است؛ اظهار کرد: مشهد دارای دو هزار و ۲۲۲ کیلومتر خطوط اتوبوسرانی است که تنها ۱۶ کیلومتر از این خطوط ویژه هستند و مقرر شده است تا پایان سال جاری طول خطوط ویژه اتوبوسرانی به ۱۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

فیاضی سهم اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی را ۴۳ درصد عنوان کرد و افزود: در این حوزه حدود ۱٫۲ درصد از برنامه عقب هستیم. همچنین استفاده مردم از ناوگان اتوبوسرانی در سال ۹۴ معادل ۲٫۷ درصد نسبت به سال ۹۳ کاهش یافته است که این موضوع نیز باید آسیب شناسی شود.
وی به موضوع فرار بلیت هم اشاره کرد و بیان کرد: فرار بلیت حدود ۲۵ درصد بود که با اجرای طرح دریافت نقدی از افراد بدون مشهد کارت این میزان به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: دولت در سال ۹۴ حدود ۲۵ میلیارد تومان به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد کمک کرد و میزان پرداخت یارانه بلیت دولت نیز در سال ۹۲ معادل ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۳ معادل ۱۵ میلیارد تومان و در سال ۹۴ معادل ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن