اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

آستان‌های مقدس مهمترین محور اقتدار تشیع هستند

کد خبر : 4912

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آستان‌های مقدس مهمترین محور اقتدار تشیع هستند و تلاش استکبار، خدشه بر این اماکن مطهر است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  آستان نیوز، آیت الله علم الهدی عصر امروز دوشنبه در دیدار با تولیت‌های آستان‌های مقدس اسلامی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، برپایی اجلاسیه آستان‌های مقدس را مایه همگرایی جامعه مسلمانان و تقویت جبهه اسلام در برابر دشمنان خواند و تصریح کرد: ابتکار برگزاری این اجلاسیه در این سطح و با این کیفیت، یک جریان عادی نبود، بلکه اشاره‌ای حتمی از ناحیه مقدس امام زمان(عج) بوده است.
امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه غربیها بیش از ۲۰۰ سال است که در صدد براندازی عتبات مقدسه هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاس در ایران اسلامی به عنوان مهمترین جبهه مبارزه با استکبار، می‌تواند برای امت اسلام وحدت آفرین باشد و نقاط ضعفی که دشمنان بدنبال آن هستند را به نقاط قوت تبدیل کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما معتقدیم امامان حی و حاضر هستند و حرم‌های ائمه اطهار(ع) مرقد نبوده، بلکه محضر این حضرات است، اضافه کرد: تولیت‌های آستان‌های مقدس جهان اسلام مدیران منازل و خانه‌های ائمه اطهار(ع) هستند و حضور این افراد مبتنی بر یک سلسله اعتقادات و باورهای قلبی به مزارات ائمه معصومین علیهم السلام است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با اشاره به لزوم بهره گیری از نفوذ ولایی و آسمانی ائمه اطهار(ع) در نبرد با دشمنان اسلام، عنوان کرد: توسعه امر زیارت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بدون شک آثار سیاسی و اجتماعی فراوانی بر جهان اسلام خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کتاب خاطرات «مستر همفر» جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی اشاره و اظهار کرد: این جاسوس انگلیسی در کتاب خاطرات خود از برخی توطئه‌های غرب نسبت به اسلام پرده بر‌می‌دارد، که تخریب مسجدالحرام و قبور مطهر اهل بیت(ع) و از بین بردن اعتقادات اسلامی مسلمانان از جمله آن نقشه‌هاست.
آیت الله علم الهدی در پایان با بیان اینکه اجلاس تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام چهره‌ای جدید از قدرت اسلام را به دشمنان نشان داد، اظهار امیدواری کرد که آثار سیاسی و اجتماعی این اجلاس روزبه‌روز بیشتر و وحدت آستان‌های مقدس سد محکمی در برابر توطئه‌های استکبار باشد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن