اجتماعیستون اصلی

امام رضا (ع) اسوه مقاومت و پایداری برای تمام مجاهدان عالم هستند

کد خبر : 4810

تولیت آستان قدس رضوی در جشن مقاومت گفت: امام رضا علیه السلام اسوه مقاومت و پایداری برای تمام مجاهدان عالم هستند

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جشن بزرگ مقاومت که برای اولین بار با حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام و جمع کثیری از دلدادگان و عاشقان حضرت رضا(ع) در صحن جامع رضوی برگزار شد، امام رضا(ع) را مجاهدی خستگی ناپذیر در راه حق دانست و تصریح کرد: امام رضا(ع) در سیره مطهرشان تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کردند و با ایجاد تشکیلات منسجم اسلامی عباسیان را به زانو در آوردند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به گفت‌وگوهای علمی امام رضا(ع) با علمای سایر ادیان، خاطرنشان کرد: حضرت رضا(ع) کانون و مرکزیت گفت وگوی میان ادیان بودند و ایشان را می‌توان بنیانگذار گفتمان میان ادیان و مکاتب گوناگون دانست.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه با شهادت، حبس و ظلم، حق نابود نمی‌شود، به شور روز افزون حسینی اشاره و تصریح کرد: یزیدیان تلاش کردن با شهادت امام حسین(ع) و اسارت اهل بیت ایشان نهضت حسینی را نابود کنند، اما نهضت عاشورا تازه پس از شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) آغاز شد و امروز نیز چنین است، استکبار با به شهادت رساندن شیخ نمر و به اسارت کشاندن شیخ زکزاکی و شیخ عیسی قاسم قادر به کنترل جریان حق نخواهد بود، این سنت الهی است که راه الهی و حق با کشتن و به اسارت کشاندن نابود نخواهد شد.
وی تنها راه مصون سازی جوانان در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های خارجی را تقویت ظرفیت عبودیت در آن ها خواند و اضافه کرد: تنها راه مصون سازی جوانان در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های استکبار، بالا بردن ظرفیت معنوی آن هاست و این ظرفیت جز با عبادت، بندگی پروردگار، تاسی به سیره اهل بیت(ع)، دشمن شناسی و ایستادگی بر حفظ ارزش‌ها ایجاد نمی‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بارگاه مطهر امام رضا علیه السلام را بهترین مکان برای ظرفیت سازی خواند و افزود: انسان با ظرفیت در فراز و فرودهای زندگی خود را نمی‌بازد و میدان حق را خالی نخواهد کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در فراز دیگری از سخنان خود به تبیین موضوع کرامت پرداخت و با بیان اینکه پیروی از سیره کریمان، تنها راه رسیدن به کرامت است، تصریح کرد: کرامت جز در پرتوی عبودیت پروردگار متعال حاصل نمی‌شود و فرد کریم از هیچ قدرتی در عالم جز خداوند هراس ندارد، زیرا قدرت تنها از آن خداست.
وی افزود: آن شجاعتی که باعث می‌شود امام راحل(ره) در برابر مستکبران عالم خروش برآورند و رهبری معظم انقلاب مقتدرانه در برابر مستکبران بایستند، کرامتی بوده که به سبب انوار احکام الهی و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ایجاد شده است.

نظام اسلامی پرچم دار صیانت از کرامت انسان است
عضو شورای عالی حوزه علیمه خراسان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی پرچمدار کرامت انسانی در جهان است، گفت: دعوای ما با استکبار جهانی بر سر «کرامت انسانی» است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیام و دعوت کریمان آن است که انسان کرامت انسانی‌اش را حفظ کند، تصریح کرد: اگر انسان بخواهد به مقام کرامت برسد، فقط باید در مسیر الهی حرکت کند. سیره نورانی رضوی ما را به تقوای الهی می‌خواند و امروز رهبری معظم این انقلاب پرچم کرامت انسان را به دست گرفته‌اند.
وی با اشاره به جایگاه رفیع زیارت خاطرنشان کرد: اعتاب مقدسه جایگاه‌های عبادت و بندگی و انسان سازی بوده و این آستان‌های مقدس به برکت وجود حضرات معصومین علیهم السلام دستگاه انسان سازی هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن