اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

واردات تجهیزات مورد نیاز چاپ هیچ مشکل گمرکی ندارد/کاهش زمان دریافت مجوز مؤسسات فرهنگی و هنری به ۱۵ روز

کد خبر : 4771

وزیر ارشاد با تاکید براینکه برای واردات تجهیزات مورد نیاز چاپ هیچ مشکلی در حوزه گمرک وجود ندارد، گفت: دریافت مجوز مؤسسات فرهنگی و هنری که سابق بر این ۲ ماه زمان می‌برد به ۱۵ روز رسیده است.

به گزارش صبح مشهد  علی جنتی صبح امروز در دیدار با هنرمندان خراسانی در محل استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: مسئله اصلی عمده استان‌های کشور مسائل معیشتی است و عمده استانداران نیز وقت خود را صرف رسیدگی به این مسائل می‌کنند و کمتر به دغدغه هنر توجه دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل و آفاتی که در کارهای فرهنگی و هنری دیده می‌شود وابستگی به بودجه‌های دولتی است و این مسئله همه را رنج می‌دهد، افزود: برای رفع این مشکل با تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد مذاکره شده و بنا بر این قرار گرفت که شرکتی خصوصی با عنوان “شرکت سرمایه‌گذاری توسعه هنر” با مشارکت تعدادی از بانک‌ها تأسیس شود که سرمایه اولیه آن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان است. این شرکت از طریق بورس وارد عمل شده تا بتواند مسائل اقتصادی در حزه هنر را برطرف کرده و این دغدغه‌ها را به نوعی ساماندهی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر  لزوم تفویض اختیار و دوری از تمرکزگرایی خاطرنشان کرد: برخی از اختیارات هم‌اکنون در بخش استانی داده شده و در بخش اعتباری نیز توجه ویژه‌ای به استان‌ها شده و علاوه بر ردیف اعتبارات استانی، بخشی از بودجه‌های ملی برای استان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات مهمی در ساده‌سازی فرآیندها در دست اقدام است، تصریح کرد: هم‌اکنون دریافت مجوز مؤسسات فرهنگی و هنری که سابق بر این  ۲ ماه زمان می‌برد به ۱۵ روز رسیده و زمان انجام فرآیندهای انتشار کتاب نیز کاهش شدیدی داشته است.

جنتی با اشاره به تحرک و نشاطی که در حوزه‌های فرهنگی و هنری به‌وجود آمده است، بیان کرد: این نشاط در تمام بخش‌ها موجود بوده و مشاهده می‌شود که فروش سینماهای کشور تنها در ۳ ماهه نخست امسال به ۶۰ میلیارد تومان رسیده و در همین مدت بیش از ۸ میلیون نفر به سینما رفته‌اند.

وی افزایش سود حاصل شده از سریال‌های فاخر را در شبکه سینمای خانگی بسیار بالاتر از سال‌های گذشته دانست و ادامه داد: هم‌اکنون ارزش افزوده تولید شده در سریال شهرزاد بیش از ۳ برابر سرمایه‌گذاری آن بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم اهتمام به موضوع “اقتصاد مقاومتی” در حوزه هنر و فرهنگ خاطرنشان کرد: این توجهی که ما از آن یاد می‌کنیم نباید یک موضوع روزمره و تکراری باشد بلکه باید برای کسب درآمد از موضوعات هنری یک نوع گفتمان‌سازی ویژه انجام شده و مردم در این بخش نیز حمایت و تکیه اصلی خود را بر محصولات داخلی قرار دهند.

جنتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خراسان‌رضوی در حوزه‌های فرهنگی و هنری عملکرد مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: در بخش صنعت چاپ در حال رایزنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم تا بخشی از مباحثی که در ارتباط با صنعت است به این حوزه واگذار شود و وزارت ارشاد تنها در بخش محتوا دخالت داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: هم‌چنین برای واردات تجهیزات مورد نیاز چاپ هیچ مشکلی در حوزه گمرک وجود نداشته و در صورتی‌که فعالان این حوزه با چالشی روبه‌رو هستند، کافی است تا آن را مطرح کنند تا به‌سرعت برای رفع آن اقدام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن