اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

صدها کنسرت در سراسر کشور اجرا می‌شود، اگر کنسرتی از سوی دادستان لغو شود در بوق و کرنا می کنند

کد خبر : 4758

دادستان کل کشور گفت: صدها کنسرت در سراسر کشور اجرا می‌شود و هیچ مسئله‌ای هم اتفاق نمی‌افتد؛ اما اگر در جایی یک کنسرتی به دلایلی توسط دادسرا و دادستانی لغو شود در بوق و کرنا می‌کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در رابطه با حواشی ایجاد شده پیرامون لغو کنسرت‌ها از سوی دادستان‌ و اظهارات وزیر ارشاد در این زمینه اظهار کرد: دادستان در هر حوزه و شهرستانی مسئولیت‌های قانونی به عهده دارد که یکی از آن‌ها پیشگیری از جرم و یا تخلف است.

وی افزود: با توجه به اینکه دادستان در رابطه با تامین امنیت شهر و شهرستان مسئولیت دارد؛ اگر چنانچه شرایطی در یک شهرستان وجود داشته باشد، بر اساس حق قانونی خود می‌تواند نسبت به آن مسئله اظهارنظر و پیگیری کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: البته لغو کنسرت‌ها تعارض و تناقضی با آنچه که به عهده وزارت ارشاد است، ندارد. وزارت ارشاد در چارچوب وظایف خود ممکن است اجازه دهد کنسرتی برگزار شود ولی باید شرایط امنیتی و اجتماعی یک شهر در رابطه با برگزاری کنسرت نیز بررسی شود؛ چراکه مسئولیت حفظ انتظام و امنیت یک شهر به عهده نیروی انتظامی و دادستانی آن شهر است و وزارت ارشاد در این زمینه مسئولیتی ندارد و این دستگاه در چارچوب وظایف خودش ممکن است یک اجازه صادر کند و مجوری بدهد.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: بهترین کار این است که وزارت ارشاد یا ادارات ارشاد در هر حوزه و شهرستانی، این هماهنگی را با نیروی انتظامی و دادستانی داشته باشند تا این مسائل پیش نیاید.

وی با انتقاد از بزرگنمایی در برخی مسائل جزئی یادآور شد: صدها کنسرت در سراسر کشور اجرا می‌شود و هیچ مسئله‌ای هم اتفاق نمی‌افتد؛ اما اگر در جایی کنسرتی به دلایلی توسط دادسرا و دادستانی لغو شود در بوق و کرنا می‌کنند، درحالیکه این مسائل آنقدر اهمیت ندارد که بخواهیم آن را بزرگ کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن