اجتماعیستون اصلی

طرح جامع مشهد شیری بی یال و دم

کد خبر : 4748

شهردار مشهد گفت: طرح جامع مشهد ۸ سال در داخل استان و ۲ سال در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بلاتکلیف بود و حالا هم که ابلاغ شده، شیر بی یال و دم است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در شورای برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی وجود انبوه قوانین را یکی از مشکلات حوزه مدیریت شهری برشمرد و اظهار کرد: امروز هر شورای بالادستی نظیر شورای عالی معماری شهرسازی، شورای حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری و میراث فرهنگی هرطوری که بخواهند تصمیم می‌گیرند و از این طریق مدیریت شهری را محدود می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه استان‌ها مملو از امکانات هستند اما اختیارات لازم به مسئولان محلی داده نشده است، لذا درخواست داریم برای بهره‌گیری از ظرفیت‎های موجود، به مدیران استانی اختیار داده شود.
شهردار مشهد بر ضرورت تقویت شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: خیلی‌ها با شهرداری‌ها و شوراها مخالفند و همیشه تاکید دارند که این دو نهاد باید منحل شود در حالی که به عقیده بنده شوراهای اسلامی شهرها و روستاها یکی از نقاط قوت نظام است.
مرتضوی با اشاره به روند طولانی تصویب و ابلاغ طرح جامع مشهد خاطرنشان کرد: این طرح ۸ سال در داخل استان و ۲ سال در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بلاتکلیف بود و حالا هم که ابلاغ شده، شیر بی یال و دم است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم تخلفی کنیم با همین طرح جامع می‌توانیم و اگر شورای عالی شهرسازی و معماری هم بخواهد شهرداری را محدود و پروژه‌ها را متوقف کند، با همین طرح می‌تواند به هدف خود برسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن