اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

هویت بصری مشهد ۲۰۱۷ با محوریت حرم امام رضا(ع) شکل گرفته است/ طراحی هویت بصری به منظور یکپارچه سازی تصویری شهر

کد خبر : 4737

جانشین شهردار در امور مشهد ۲۰۱۷ گفت: هویت بصری مشهد ۲۰۱۷ با محوریت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و تمام داشته های ملی و مذهبی مشهد شکل گرفته است.
علی اصغر عنابستانی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد با بیان اینکه روز گذشته از طرح هویت بصری مشهد ۲۰۱۷ رونمایی شد؛ اظهار کرد: الگوی طرح هویت بصری مشهد ۲۰۱۷ برگرفته از المان های مختلف معماری ملی و اسلامی موجود در مشهد است تا تبلیغات سطح شهر از یک انسجام برخوردار باشد و مردم یک همگونی و همگنی را در تبلیغات سطح شهر مشاهده کنند.
وی با بیان اینکه تمام عناصر شهر باید از هویت بصری استفاده کنند؛ تصریح کرد: این هویت با محوریت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و تمام داشته های ملی و مذهبی مشهد شکل گرفته است.
جانشین شهردار در امور مشهد ۲۰۱۷ بیان کرد: برای انسجام هویت بصری، این الگو طوری طراحی شده که همه طراح ها و گرافیست های مختلف در داخل هویتی که شکل گرفته می توانند در عرصه های مختلف نظیر تبلیغات و اطلاع رسانی از جمله در زمینه تجاری، مانند تبلیغات بدنه ای اتومبیل، اتوبوس، تبلیغات بیلبورد شهری طراحی داشته باشند.
عنابستانی عنوان کرد: طرح هویت بصری به صورت بخش نامه به همه عناصر تاثیر گذار شهری ابلاغ می شود تا از آن قبل از سال ۲۰۱۷ در حوزه های مختلف بصری شهر استفاده و شهر مشهد را برای این رویداد مهم آماد سازد.
وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته شورای راهبردی مشهد ۲۰۱۷ ، ۱۰ طرح از طرح های کمیته فرهنگی تصویب
شد؛ افزود: در این جلسه طرح های زیادی تصویب شد که به زودی به اجرا در می آید.
وی با اشاره به برنامه های شورای راهبردی اظهار کرد: فعالیت هایی به عنوان جایزه بین‌المللی گوهرشاد تدارک دیده شده که درواقع می‌توان آن را نوبل فرهنگی جهان اسلام خواند.
وی افزود: تهیه جایزه در زمینه های فرهنگی اسلامی، راه اندازی سمپوزیوم جهان اسلام، بازسازی نمادهای معماری جهان اسلام در مکان های مختلف مشهد برای ایجاد یک پیوستگی، نشان خادمین تقریب مذاهب، تهیه جایزه برای روزنامه نگار برتر جهان اسلام، خواهر خواندگی روزنامه های محلی جهان اسلام، فعالیت مشترک شهرهای اسلامی از جمله در امور فلسطین برای ایجاد فضای هم نوایی با مردم فلسطین، جشنواره بین المللی نقاشی با محوریت مسجد و بچه های مساجد، کنگره چهره های بزرگ مشهد در سال ۲۰۱۷ از جمله برنامه های شورای راهبردی در سال ۲۰۱۷ است.
جانشین شهردار در امور مشهد ۲۰۱۷ همچنین از دیگر برنامه های این کمیته را طراحی نقاشی دیواری ویژه در منطقه ثامن و اطراف حرم در موضوعات مختلف فرهنگی و سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: این شورا در نظر دارد چند هزار جلد کتاب فاخر با موضوع مشهد، هویت و تاریخ مشهد به چند زبان ترجمه و به کتابخانه های دنیای اسلام ارسال کند.
وی در خصوص اجلاس شهرداران جهان اسلام اظهار کرد: تاکنون ۱۸ شهردار به صورت رسمی برای حضور در اجلاس شهرداران اعلام آمادگی کردند که قطعا تعداد بیشتری شرکت خواهند کرد.
وی برگزاری اجلاس جامعه ایمن مشهد ۲۰۱۷ را یکی دیگر از برنامه های کمیته شورای راهبردی عنوان کرد و افزود: بیست و سومین دوره اجلاس جامعه ایمن مشهد در سال ۲۰۱۷ برگزار می شود که برای این منظور فراخان داخلی و بین المللی برای دریافت مقالات صورت گرفته و پیش بینی می شود استقبال بسیار خوبی صورت گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن