اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

پلیس در مشهد ۲۰۱۷ نقش مشخص و تعیین کننده دارد

کد خبر : 4714
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: براساس برنامه پیش‌بینی شده نقش پلیس در رویداد مشهد ۲۰۱۷ بسیار تاثیرگذار است و نیروی انتظامی نقش مشخصی را دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، سردار بهمن امیری‌مقدم امروز ۲۰ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور گرامیداشت روز خبرنگار در فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، با بیان اینکه جلوگیری از ورود کالای قاچاق دیگر زمینه برای اجرای این موضوع است، عنوان کرد: مبارزه با کالاهای قاچاق به طور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته و از ابتدای سال جاری ۵۷۶ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد که نسبت به گذشته افزایشی ۹۵ درصدی داشته است.
وی یادآور شد: در این زمینه ۱۳ باند قاچاق متلاشی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد افزایش داشته همچنین ۱۷ طرح استانی و کشوری در موضوع مبارزه با قاچاق اجرایی شده است.
کاهش ۲۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در مشهد
وی به آمار تصادفات استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در تصادفات درون‌شهری ۲۱ و برون‌شهری ۲۵ درصد کاهش تلفات فوتی داشته‌ایم که این کاهش با کم کردن هزینه‌ها می‌تواند به ایجاد اشتغال و پویایی اقتصاد کشور کمک کند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی برخی از تعاریف اقتصاد مقاومتی را نادرست دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای درست استفاده کردن از امکانات موجود است به عنوان مثال فرهنگ‌سازی درست برای رانندگی می‌تواند در اجرای اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد.
امیری‌مقدم با اشاره به آمار جرائم سایبری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۸ درصد این جرائم اقتصادی، ۳۷ درصد اخلاقی و ۱۲ درصد اجتماعی هستند.
۶۸ درصد جرائم اقتصادی مربوط به برداشت غیرمجاز است
وی اضافه کرد: ۶۸ درصد از جرائم اقتصادی مربوط به برداشت‌های غیر مجاز بوده همچنین نسبت به مدت سال گذشته در زمینه کشف جرائم سایبری ۲۵ درصد افزایش داشته است.
امیری‌مقدم با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی دستگیری مجرمان فضای مجازی، گفت: ۸۱ درصد این مجرمان را  مردان تشکیل می‌دهند و ۱۱ طرح در زمینه فضای مجازی اجرایی شده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تاکید بر جلوگیری از ورود داروهای غیرمجاز به استان، عنوان کرد: در این رابطه خوشبختانه نیروی انتظامی اقدامات خوبی را انجام داده است که موجب به دست آوردن رتبه دوم کشوری شده است.
۸۰ درصد جرائم سایبری در مشهد اتفاق می‌افتد
وی درخصوص وقوع جرم در شهرستان‌های مختلف، اضافه کرد: ۸۰ درصد از جرائم فضای مجازی در مشهد و ۲۰ درصد این جرائم در شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد پلیس فتا در پنج شهرستان استان راه‌اندازی شده است.
امیری‌مقدم با بیان اینکه با سارقان مسلح نیز برخورد قاطعانه می‌شود، یادآور شد: تمام سرقت‌های بانک‌های مشهد کشف و عاملان آنان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در چند روز گذشته یک سرقت مسلحانه از مغازه خشکبار فروشی انجام شده بود که امروز صبح تمام عاملان این سرقت دستگیر شدند.
وی با اشاره به ورود پلیس استان به پرونده‌های بین‌المللی، تصریح کرد: به عنوان مثال در یکی از این پرونده‌ها، نامه‌ای مبنی بر حضور سه دختر تبعه نروژی در مشهد که قصد انتقال به عراق را داشتند به نیروی انتظامی رسید که در کمتر از هفت ساعت این افراد شناسایی و تحویل مقامات مربوطه شدند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی درخصوص نقش نیروی انتظامی برای حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: حضور پلیس در این منطقه جزو ضرورت‌ها است در حال حاضر چهار کلانتری فعال در این مناطق داریم که تلاش می‌کنیم این تعداد را افزایش دهیم.
وی به دستگیری اراذل و اوباش حاشیه شهر اشاره و خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته یکی از اراذل و اوباش اصلی این منطقه همراه با سلاح دستگیر شد؛ نقش پلیس در حاشیه شهر قطعا پررنگ‌تر می‌شود؛ پنج ایستگاه راهور نیز در این مناطق مستقر شده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای سال با کمک مرزبانی اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم، گفت: چندین پاکسازی در رزمایش‌های مشترک انجام شده که این اقدامات موجب افزایش امنیت در منطقه شده است.
وی به اقدامات پلیس در زمینه کشف موادمخدر اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۱ تن انواع موادمخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
امیری مقدم یادآور شد: در این زمینه ۲۸ باند تهیه و توزیع موادمخدر نیز متلاشی شده همچنین در مناطقی که خرید و فروش انجام می‌شده طرح‌های زیادی اجرایی شده است.
پلمب ۳۰۰ مرکز فروش موادمخدر
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه منازل توزیع موا مخدر شناسایی شده است، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ خانه شناسایی و پلمپ شدند و پیگیر دستور تخریب برای این مکان‌ها هستیم.
راه‌اندازی تنها کلانتری بانوان کشور در مشهد
وی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی باید الگوی دیگر استان‌های کشور باشد، عنوان کرد: در حال حاضر تنها استانی هستیم که کلانتری بانوان را که تمام کارکنان آن زنان هستند را راه‌اندازی کرده‌ایم.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه رسانه‌ها احساس امنیت و نشاط در جامعه را گسترش می‌دهند، اظهار کرد: تعامل، همکاری و انعکاس اخبار در رسانه‌ها گاهی موجب می‌شود نتایج خوبی برای مردم به دست بی‍‌‌اید.
وی رسانه‌ها را جزو مدعی‌العموم دانست و عنوان کرد: نکته مهم در این زمینه آگاهی‌بخشی برای جامعه است و رسانه‌ها در تمام حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاثیرگذار هستند.
امیری‌مقدم با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رسانه‌ها، تصریح کرد: ایشان رسانه‌ها را موجب اطلاع‌رسانی برای جامعه همچنین به عنوان مطالبه‌گرهای مردم می‌دانند.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه امروز در دنیا رسانه بعد از قوای سه‌گانه می‌تواند جایگاه قوای چهارم را داشته باشد، تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان یک قوه می‌توانند نقش تاثیرگذاری در بحث اطلاع‌‎رسانی و آموزش داشته باشند.
همکاری پلیس و رسانه موجب افزایش روحیه نشاط در جامعه
وی ادامه داد: همکاری رسانه‌ها و پلیس که موجب افزایش روحیه نشاط و امید در جامعه می‌شود بسیار ارزشمند است و در حال حاضر رسانه‌ها بالاترین خدمت را به جامعه می‌کنند.
امیری‌مقدم به ناامنی برخی از کشورهای دنیا در حال حاضر اشاره کرد و افزود: این کشورها در آتشی که خود روشن کرده‌اند گرفتار شدند، خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به موقع رسانه‌های ایرانی کشور ما به عنوان کشوری امن مطرح شده همچنین مردم از فعالیت‌های گروه‌های تکویری، داعش و … در دیگر کشورها اطلاع پیدا کرده‌اند.
فرمانده انتظامی استان ایجاد امید توسط رسانه‌ها در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برخی از اخبار به دلیل اینکه شاید موجب کاهش اعتماد مردم شوند نباید در جامعه منعکس شوند.
وی در خصوص رویکرد اخبار انتظامی در رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: این اخبار باید رویکردی پیشگیرانه و امیدبخش داشته همچنین تنها پلیس را در حوزه حوادث تاثیرگذار ندانند.
امیری‌مقدم یادآور شد: پلیس می‌تواند در حوزه‌های اجتماعی پیشگیری، فرهنگی، امنیت، اقتصاد مقاومتی و … نقش داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در کنار اطلاع‌رسانی برای رسانه‌ها آموزش نیز بایدگنجانده شود، اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر جرائم سایبری بیش از ۷۵ درصد افزایش داشته است که با آگاهی‌رسانی توسط رسانه‌های مختلف می‌توانیم اطلاعات مردم را در این زمینه افزایش دهیم.
وی با اشاره به نقش پلیس در مشهد ۲۰۱۷،  اضافه کرد: براساس برنامه پیش‌بینی شده نقش پلیس در این مقطع بسیار تاثیرگذار است و نیروی انتظامی نقش مشخصی را دارد.
امیری‌مقدم به نقش نیروی انتظامی در اجرای اقتصاد مقاومتی نیز اشاره و اظهار کرد: در دو بخش درون و برون سازمانی می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در حال حاضر تمام اجناس موردنیاز پلیس استان از اجناس داخلی و استانی تامین شده که این موضوع می‌تواند به اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کند.
وی در خصوص دیگر راهکارهای اجرای این موضوع، گفت: در مسائل برون‌سازمانی نیز می‌توانیم با کاهش تصادفات در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشیم.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن