اقتصادیستون اصلی

اعطای وام قرض‌الحسنه با هدف ساماندهی مشاغل مزاحم در مشهد

کد خبر : 4680

عضو شورای شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد با تصویب شورای شهر مشهد به افراد متقاضی وام قرض‌الحسنه از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان می‌دهد تا ساماندهی مشاغل مزاحم با سرعت بیشتر انجام شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، غلامحسین صاحبی در ارتباط با ساماندهی مشاغل مزاحم در شهر مشهد اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی که در شهر مشهد سبب ترافیک و همچنین آزار برای شهروندان شده، مشاغل مزاحم است.

وی افزود: ما ۲۸ شغل مزاحم در سطح شهر مشهد داریم که بسیاری از این موارد نیز در تجاری‌های خطی در حال فعالیت هستند که این موضوع سبب ترافیک در سطح شهر مشهد شده است.

صاحبی با بیان اینکه مشهد تبدیل به کارگاه بزرگ شده است، بیان کرد: در ۳ سال گذشته اقدامات اساسی در ارتباط با ساماندهی مشاغل مزاحم آغاز و این مهم تبدیل به یکی از اولویت‌های مهم در مدیریت شهری مشهد شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای شهر مشهد گفت: برخی از مشاغل مزاحم مانند تعمیرات خودرو می‌توانند به گاراژها در سطح شهر منتقل شوند و در واقع مشاغل استانداردسازی شوند اما در برخی از موارد مانند نقاشی و صافکاری خودرو که آلودگی زیادی دارند، باید به خارج از شهر منتقل شوند.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۷ هزار نفر برای ساماندهی مشاغل مزاحم ثبت‌نام کردند که تا به امروز هزار واحد برای این مشاغل ساخته شده و شهرداری مشهد نیز با تصویب شورای شهر مشهد به افراد متقاضی وام قرض‌الحسنه از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان می‌دهد تا ساماندهی با سرعت بیشتر انجام شود که امیدواریم در یک سال آینده تعداد زیادی از این مشاغل به خارج از شهر و در مجتمع‌های مرتبط خود قرار گیرند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن