ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای ترویج اسلام عقلانی، ولایی و رضوی

کد خبر : 4668

استاندارخراسان رضوی گفت: رویداد مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای ترویج اسلام عقلانی، ولایی و رضوی درجهت معرفی کشور عزیزمان و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این دیدار به بیان وظایف رسانه به‌ویژه رسانه‌های شهر مشهد اشاره کرد و گفت: سال آینده میلادی، مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی شده است و این موضوع با توجه به ظرفیت تعامل با کشورهای جهان اسلام، فرصت بی‌بدیلی را برای شهر مشهد و استان خراسان‌رضوی ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر استفاده همه نهادهای استان از این فرصت بزرگ، افزود: نه‌تنها نهادهای دولتی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، بلکه پایتخت فرهنگ اسلامی در سال٢٠١٧ فرصت بزرگی را برای همه مردم مشهد و رسانه‌های آن ایجاد کرده است؛ بنابراین از این ظرفیت برای ترویج اسلام عقلانی، ولایی و رضوی درجهت معرفی کشور عزیزمان و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی باید استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش ویژه‌ روزنامه شهرآرا در مشهد٢٠١٧ عنوان کرد: این روزنامه در سال آینده میلادی نقشی فراتر از مشهد دارد؛ چراکه این روزنامه، رسانه خاص شهر است و به ‌همین‌دلیل می‌تواند با ویژه‌نامه‌های مختلف و مطالب قوی دراین‌خصوص معرف ظرفیت‌های شهر مشهد باشد.
رشیدیان افزود: در طی ۵٢ هفته فرهنگی در مشهد٢٠١٧ باید برای کشورهای اسلامی عربی و آفریقایی نیز  برنامه داشته باشیم.
وی با ارائه پیشنهاد در حوزه رسانه‌ای مشهد٢٠١٧ گفت: از این فرصت می‌توان با برگزاری نشستی ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران جهان اسلامی در مشهد در راستای تعامل سازنده به‌دور از سیستم‌های دولتی استفاده کرد.
استاندار خراسان رضوی همچنین در حاشیه این بازدید و در رابطه با بودجه اختصاص‌یافته به استان برای رویداد مشهد٢٠١٧ گفت: اختصاص اعتبارات وزارتخانه‌ها از بودجه متمرکزی است که در حوزه وزارتخانه‌ای خود دارند.
وی ادامه داد: در همین ‌راستا وزارتخانه‌های مختلف باید سهمیه‌ای ١٠درصدی را برای پروژه مشهد٢٠١٧ در نظر بگیرند که فرصتی برای تمامی سازمان‌هاست.
رشیدیان با تاکید بر اینکه ریاست محترم‌جمهوری توجه ویژه‌ای بر زیرساخت‌های مشهد دارد، تصریح کرد: باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشارکت‌های بخش خصوصی مهم‌ترین عنصر در رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی است، ادامه داد: دراین‌رابطه مشوق‌هایی همانند تسهیلات ارزان‌قیمت مدنظر ما است تا بتوانیم میزانی را برای بخش خصوصی که در این عرصه وارد می‌شوند، دراختیار بگذاریم و برای این اقدام، راه‌اندازی صندوق توسعه استانی حائزاهمیت است.
وی درخصوص پروژه احیای توس گفت: مشکل اصلی این پروژه، بحث تامین بودجه لازم است و البته در مسئله اصلاح طرح اقداماتی صورت گرفته است تا بتوان عملیاتی‌تر به این منطقه نگاه شود و در راستای مشهد٢٠١٧ برنامه‌هایی هم برای این منطقه داریم.
وی افزود: اگر سرمایه‌گذاری برای منطقه توس اعلام آمادگی می‌کند، در ابتدا باید راستی‌آزمایی شود و سرمایه فرد یا گروه مدنظر اگر به قطعیت برسد، ما برای این مسئله مشکلی نداریم.
گفتنی است؛ در حاشیه این بازدید، استاندار خراسان‌رضوی از نمایشگاه اقدامات و فعالیت‌های روزنامه شهرآرا  دیدن کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن