اسلاید شواقتصادیستون اصلی

بودجه زیارت جزو تبصره‌های دائمی برنامه ششم قرار گرفت

کد خبر : 4662

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بودجه زیارت نیز جزو تبصره‌های دائمی برنامه ششم شد که این تبصره دائمی هر سال ادامه دارد و دولت موظف شده به در بحث زیارت به آن توجه کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ  ارشاد خراسان رضوی، محمدحسن واحدی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت کشور و استان‌ها اظهار داشت: با اجرای ۵۸ برنامه و ۳۵ هزار فعالیت در ۷۷ کشور و بیش از ۲۴۰۰ نقطه جهان، در این ۱۰روز نام امام رضا(ع) بر سر زبان‌ها خواهد بود و امید است به سمت زیارت عارفانه همراه با تکریم و ماندگاری زائر و برای هدف ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی و اثرگذاری در زندگی مردم حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: طرح جامع زیارت در راستای فراهم کردن زیارت عارفانه آسان، ارزان و باکیفیت برای زائران با ۱۰ راهبرد، ۳۹ سیاست، ۱۴۰ برنامه و ۸۲۵ پروژه برای پنج سال آینده در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسیده است.

واحدی همچنین به تصویب ۱۲ راهبرد زیارت برای نخستین‌بار در ستاد دهه کرامت امسال اشاره کرد و افزود: این راهبردها عبارتند از مشارکت دهی مردم، تکریم نیازمندان و ایتام، توسعه و ترویج سبک زندگی رضوی برای زائران و مجاوران، ترویج محاسن کلام اهل بیت میان زائران کشورها، مشارکت‌دهی پیروان ادیان و مذاهب، فرهنگ‌سازی ازدواج آسان، تاکید بر مطالبات رضوی از  اصحاب مشاغل و حرف، طراحی رشته‌ها و دوره‌های رضوی، موقعیت استراتژیک  مشهد‌الرضا و نقشه بین‌المللی نظام جهانی، مشهد‌الرضا قطب علمی جهان اسلام و تاکید بر نقش بانوان که برنامه‌های آن در حال تهیه بوده و تعدادی از برنامه‌ها آن نیز در  اقدامات امسال دیده می‌شود.

واحدی در ادامه از انتصاب علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان‌رضوی به‌سمت  دبیر کارگروه ملی زیارت خبر داد و گفت: این کارگروه مصوب دولت یازدهم و یک ظرفیت قانونی ملی است که به‌نیابت از دولت، برای امر زیارت تصمیم گیری می‌کند و متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سه استاندار خراسان‌رضوی، قم و فارس و به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور است.

وی افزود: دو روز پیش در حکمی از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور دبیری این کارگروه به علیرضا رشیدیان واگذار شد که امیدواریم با این انتصاب شاهد تحولی در عرصه زیارت در مباحث مرتبط با دستگاههای اجرایی و بودجه باشیم.

واحدی افزود: بودجه زیارت  نیز جزو تبصره‌های دائمی برنامه ششم شد که این تبصره دائمی هر سال ادامه دارد و دولت موظف شده در بحث زیارت به آن توجه کند.

وی در ادامه از افتتاح خبرگزاری زیارت در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: امیدواریم این خبرگزاری که با همت سید جلال فیاضی در بنیاد امام رضا(ع) تشکیل شده‌ است سبب حرکت در عرصه زیارت و توجه به زیارت شود و همچنین با برند «زیارت» و «زائر» عجین شود.

واحدی در پایان اظهار امیدواری کرد با عملیاتی شدن طرح «مبدا به مبدا زائرین» با رویکرد زیارت گروهی برای زائران ایرانی و خارجی که مراحل پایانی خود را طی می‌کند  شاهد حرکتی در عرصه زیارت باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن