اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ است

کد خبر : 4657

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد ۲۰۱۷ هدف نیست، فرصتی برای رسیدن به اهداف بلندمدت ۱۴۰۴ و رسیدن به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و ظرفیتی برای نشان دادن جلوه‌های حکومت اسلامی است.

به گزارش صبح مشهد به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ظهر امروز و به مناسبت روز خبرنگار از تحریریه خبرگزاری فارس بازدید کرد.

حجت‌الاسلام مجید فاطمی‌ارفع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با تأکید بر لزوم پررنگ شدن حضور مردم در تشکل‌های فرهنگی و دیده شدن روح حاکمیت اسلامی در رفتارهای مردم در سال ۲۰۱۷ اظهار داشت: مشهد ۲۰۱۷ هدف نیست، فرصتی برای رسیدن به اهداف بلندمدت ۱۴۰۴ و رسیدن به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و ظرفیتی برای نشان دادن جلوه‌های حکومت اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه باید آن چیزی را نشان دهیم که در اسلام ترکیه و مالزی نیست، تصریح کرد: اسلام انقلابی باید در رفتارهای ما تجلی پیدا کند تا مسلمانان دیگر کشورها در تعامل با مردم روح حاکمیت اسلامی را ببینند؛ بخشی از این روح اسلامی در اکران‌های شهری و ظرفیت‌های تبلیغی شهر نشان داده می‌شود و باید برنامه‌های ویژه‌ای در سال ۲۰۱۷ داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه امسال کارهای خوبی در فضاسازی شهری در دهه کرامت صورت گرفته است، گفت: برای اولین بار المان‌ها به‌غیراز ایام نوروز در این ایام تعمیم داده شد و پیرو آن، کارهای حجمی مناسبی با موضوع زیارت ساخته و نصب شده است.

فاطمی ارفع افزود: المان‌های قابل‌توجهی داشتیم ولی چون تعداد آن‌ها از المان‌های نوروزی کمتر است، در فضای رسانه‌ای کمتر دیده شده است.

وی به استفاده از ظرفیت رولاپ ها و بیلبوردهای شهری متعدد اشاره و تصریح کرد: تعداد طرح‌ها بالاست و باید سعی کرد تنوع طرح‌ها کمتر باشد چراکه تکثر طرح‌ها موجب شده است که پیام آن در شهر انتقال پیدا نکند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد در مورد اقدامات انجام شده برای مشهد ۲۰۱۷ خاطرنشان کرد: بر این اعتقادم که دولت هیچ کاری انجام نداده است و اکثر زیرساخت‌ها را مجموعه مدیریت شهری فراهم کرده است.

فاطمی ارفع با بیان اینکه مدیریت شهری سعی در نشان دادن فضای اکران‌های شهری با گفتمان انقلاب اسلامی دارد، افزود: نمای یکدست و معماری‌های چشم‌نواز کشورهایی مثل مالزی و امارات را هیچ‌وقت نمی‌توانیم داشته باشیم چراکه مساجد آن‌ها دولتی هستند و مساجد ما با بودجه‌های مردمی ساخته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم دولت و مدیران دولتی نباید متصدی فرهنگ باشند و این موضوع در مدیریت شهری اصلاح‌شده است چراکه فرهنگ زائیده بطن مردم و به‌ویژه تشکل‌های فرهنگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر راه‌حل این حضور مردم در عرصه فرهنگ را تقویت جبهه فرهنگی مردمی و تشکل‌های خودجوش انقلابی دانست و گفت: تشکل‌های مردمی را به اسم مشارکت مردمی، به پیمانکار تبدیل کردند درحالی‌که طرح، تولید و اجرا باید به تشکل‌ها سپرده شود و این به خاطر عدم اعتماد به مردم است.

فاطمی ارفع افزود: مشکل عمده ما این است که مدل جامعی در نحوه برخورد و ارتباط با تشکل‌ها نداریم که استقلال آن‌ها حفظ شود و این مشکل بزرگی است.

وی در پایان تأکید کرد: باید زیرساخت‌های تشکل‌ها فراهم شود و از تصدی‌گری نهادهای دولتی کاسته شده و به سمت واگذاری آن به مردم حرکت کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن