ستون اصلیسیاسی

کنارهم بودن جریان‌های سیاسی به استانداری کمک می‌کند

کد خبر : 4468

رئیس شورای حامیان دولت در خراسان رضوی گفت: با تشکیل خانه احزاب و در کنار هم قرار گرفتن جریان های سیاسی می تواند در بسیاری از امور به استانداری کمک کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، محمدحسن ساقی با تاکید بر ضرورت تشکیل خانه احزاب در استان‌ها اظهار کرد: بحث تشکیل خانه احزاب از سالها قبل و حتی در دولت‌های قبل مطرح بود، چرا که این اتفاق نقش وحدت و همگرایی سیاسی را میان احزاب ایفا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت احزاب در کشور خاطرنشان کرد: احزاب چه در شرایط انتخابات و  چه غیر انتخابات باعث ایجاد ثبات و رویکرد همگرایی در کشور خواهند شد.

رئیس شورای حامیان دولت در خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهید احزاب و گروه‌های سیاسی استان خراسان رضوی در قالب خانه احزاب در کنار یکدیگر قرار گیرند، افزود: این اتفاق صد درصد خواهد افتاد، ما باید این مساله را به یک گفتمان تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: البته در زمان انتخابات نیز به صورت آزمایشی در جلسات شورای نگهبان با مدیریت حجت الاسلام محرابی شرکت می کردیم که این یک اتفاق مثبت بود و در وحدت میان گروه‌های سیاسی تاثیر گذاشت، در عمل اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان اشترکات فراوانی با هم داشته که خود در رویکرد وحدت و حتی در پیشرفت سایر امور در کنار مدیران اجرایی تاثیر گذار خواهد بود.

ساقی با بیان اینکه قرار گرفتن جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی در کنار یکدیگر باعث ایجاد وحدت خواهد شد، گفت: متاسفانه استان در همگرایی و رابطه میان احزاب مقداری ضعیف عمل کرده است، دولت سه سال است که روی کار آمده و در این سه سال باید حداقل معاون سیاسی استاندار به طور مرتب با احزاب جلسه می گذاشت.

این فعال سیاسی ادامه داد: یک سال پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در استان خراسان رضوی نشستی با احزاب برگزار شد که به نظر من آن جلسه بیشتر جنبه تشریفاتی داشت تا جنبه همگرایی.

وی خاطرنشان کرد: استانداری باید در این رابطه تلاش خودش را انجام دهد تا خانه احزاب تشکیل شود. چرا که با تشکیل  خانه احزاب بسیاری از مسائل حل خواهد شد و در کنار هم بودن جریان‌های سیاسی می تواند در برخی امور به استانداری کمک کند.

این فعال سیاسی  در پایان تاکید کرد: احزاب می توانند راه نجات جامعه باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن