ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

نمی توان با چند گلدان گل و رنگ زدن دیوار برای سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام آماده شد!

کد خبر : 4455

یک پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی گفت: شکل و ترکیب شهر مشهد شایسته مقامی که در ذهن مردم ایران دارد نیست و این موضوع نیز در خصوص بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی به‌گونه‌ای پررنگ‌تر به‌چشم می‌خورد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، دکتر مهدی حجت ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: باید اقداماتی ویژه‌تر برای کسانی که در این شهر حضور پیدا می‌کنند مهیا شود، به گونه‌ای که زائران احساس کنند که وارد یکی از قطب‌های شیعیان شده‌اند، شهری که تاحدی شهر ولی خدا و در واقع شهر نورانی است.

وی ادامه داد: به این معنا، باید با شهری روبرو شویم که در آن خطایی در رانندگی، معامله، کسب و کار رخ نمی‌دهد، آمار فحشاء و اعتیاد پایین است، مراعات اخلاق می‌شود و مردم رعایت یکدیگر را می‌کنند.

حجت با بیان اینکه این مسائل و موضوعات تا سال ۲۰۱۷ در مشهد تحقق پیدا نمی‌کند تصریح کرد: این قطب و غایت را باید مدنظر قرار دهیم و گام به گام به سمت آن پیش رویم تا در سال‌های آتی بتوانیم به نقطه مطلوبی که مدنظر است، برسیم.

این پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: اما در حال حاضر مسئولین شهری تصور می‌کنند تنها باید به ظاهر شهر اهمیت داد و تصور می‌کنیم اینگونه می‌توانیم یک شهر فرهنگی مطلوب داشته باشیم. اما این روزها مردم دیگر چندان اهمیتی به این ظواهر نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه معماری که در سطح شهر مشهد به چشم می‌خورد مطلوب سال ۲۰۱۷ نیست، عنوان کرد: تا رسیدن به معماری مطلوب فاصله بسیاری داریم و نمی‌توان تنها با چند گلدان گل و رنگ زدن چندین دیوار برای سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام آماده شد.

حجت اظهار کرد: در این خصوص و در ابتدا باید به نحوه صحیحی فکر کرد و تصمیمات اساسی گرفت چرا که تا به امروز شاهد این موضوع بودیم که همه اقدامات به انجام رسیده نتیجه تصمیمات صریح مدیریتی بوده است.

این پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی گفت: مشهد مقدس‌ترین نقطه در کشور است که نیازمند بالاترین فکر برای عمل است و در واقع با تصمیمات خلق‌الساعه به جایی نمی‌رسیم بلکه این تصمیمات باید مبتنی بر مطالعات بسیار وسیع و طولانی باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن