اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

رونمایی از اینترنت نسل ۴ ثابت TD-LTE ایرانسل در مشهد

کد خبر : 4478

اولین شبکه اینترنت پرسرعت خانگی و اداری TD-LTE کشور هم‌زمان با ۲۵ استان کشور در مشهد رونمایی شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، علیرضا قلمبر دزفولی ظهر امروز در نشست خبری راه‌اندازی اینترنت نسل ۴ ثابت TD-LTE ایرانسل که در هتل هما شماره ۲ مشهد برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از کلمه ثابت به معنی این نیست که در مکان ثابتی این سرویس استفاده می‌شود، این سیستم بی‌سیم بوده و برای استفاده از آن‌یک سیم‌کارت و مودم احتیاج است، بنابراین از این مودم در همه نقاط کشور می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: این سرویس در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است و بهترین گزینه بی‌سیم برای تأمین اینترنت سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های تجاری و همچنین منازل مسکونی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت ایرانسل عنوان کرد: در نسل سوم اینترنت ایرانسل ۴۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش قرارگرفته است و همچنین ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش اینترنت نسل ۴ قرار دارند.

قلمبر دزفولی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون سیم‌کارت یو سیم که همان سیم‌کارت اینترنت نسل چهار است در کشور توزیع‌شده، تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش اینترنت نسل چهار است.

وی ادامه داد: روزانه ۲۵۰ ترابایت مصرف روزانه ترافیک این سرویس در کشور است، با این رویکرد گسترش شبکه را هم‌زمان در شبکه نسل سوم و چهارم انجام می‌دهیم، همچنین در بحث شبکه باند ایرانسل، ۱۷ میلیون مشترک از پهنای باند ایرانسل استفاده و مجموعاً ۴۳ درصد جمعیت کشور هم از نسل ۳ و ۴ استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل بابیان اینکه این شرکت بزرگ‌ترین اپراتور دیتای کشور است، بیان کرد: به دلیل میزان ترافیک بالایی که وجود دارد هم‌اکنون ۲۵ درصد میزان پهنای باند اینترنت داخل کشور را در اختیارداریم.

قلمبر دزفولی تأکید کرد: رشد گوشی‌هایی که از فناوری نسل ۴ استفاده می‌کنند در کشور نزدیک چهار برابر بوده و تعداد کل کاربران دیتا در شبکه ایرانسل ۲۵ میلیون نفر است.

وی با تأکید بر اینکه سرعت‌بالای دسترسی به اینترنت در نسل سوم و چهارم از عوامل افزایش سرعت دیتاست، خاطرنشان کرد: با نگاه به مقوله مهم اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی نسل سوم و چهارم و سرویس TD-LTE در پیشرانه اقتصاد کشور تأثیر رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به دلایل راه‌اندازی سرویس جدید اینترنت این شرکت یادآور شد: بر اساس نیاز دریافت سرعت بالاتر از سمت کاربر نسل چهارم ثابت را به‌سرعت بالایی راه‌اندازی کردیم.

قلمبر دزفولی در بخش دیگری از صبحت های خود بابیان اینکه ظرف مدت یک قرن یک‌میلیارد خانه در دنیا با خطوط تلفن ثابت به یکدیگر متصل شده‌اند، گفت: پیش‌بینی‌شده است تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه به‌صورت بی‌سیم به هم متصل خواهند شد.

وی بیان کرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون رشد ۵ برابری مصرف ترافیک اینترنت ایرانسل صورت گرفته و به دلیل اینکه نسل چهارم درگوشی‌های جدید قابل‌استفاده است برای استفاده از آن بر روی سیستم کاربر نیازمند یک ابزار است که به همان مودم شباهت دارد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با اعلام این خبر که راه‌اندازی این شبکه برای اولین بار در ایران انجام می‌شود، افزود: شبکه اینترنت پرسرعت خانگی و اداری TD-LTE توسط ایرانسل امروز در مشهد هم‌زمان با ۲۵ استان کشور به‌صورت رسمی و تجاری راه‌اندازی شد.

سرویس جدید اینترنت نسل چهارم ایرانسل که بانام TD-LTE شناخته می‌شود تجربه سرعت بالاتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و محدودیت‌هایی مانند فناوری قدیمی، محدودیت مکانی و عدم امکان جابه‌جایی مودم و نیاز به استفاده از خط تلفن و لزوم وجود ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه را برطرف کرده و از پایداری بالایی در آپلود و دانلود برخوردار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن