اقتصادیستون اصلی

تخفیفات حوزه راه آهن اصلی ترین بخش مراودات ایران و ازبکستان

کد خبر : 4475

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: اصلی‌ترین بخش مراودات ایران و ازبکستان را تخفیفات حوزه راه‌آهن تشکیل می‌دهد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مهر، غلام‌عباس ارباب خالص ظهر چهارشنبه در اولین همایش میز کشوری همکاری مشترک ایران و ازبکستان که در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه روابط تجاری ازبکستان بر پایه اقتصاد بنا شده است، این کشور تلاش می کند تا روابط تجاری خود را با غرب و آمریکا بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه شکل گیری روابط تجاری و سیاسی ایران و ازبکستان با سهولت انجام شده است،‌ گفت: ازبکستان کشوری است که بنا به موقعیت جغرافیایی به آب‌های آزاد راه ندارد و به دنبال برقراری ارتباط با کشورهایی است تا بتواند نیازهای تجاری خود را تامین کند.

ارباب‌خالص مهمترین اولویت‌های اقتصادی ازبکستان را صادرات گاز به چین، خروج از مسیر ترانزیتی سنتی، تقویت ارتباط ریلی با کشورهای اطراف و جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و افزود: اصلی‌ترین بخش مراودات ایران و ازبکستان را تخفیفات حوزه راه‌آهن تشکیل می‌دهند.

وی  بیان کرد: ازبکستان به جذب سرمایه‌گذار خارجی نیازمند است اما شرایط این کشور در حوزه اقتصادی و بی‌ثباتی در این حوزه موجب شده تا این روند به  کندی صورت گیرد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور ادامه داد: تعاملات ایران و ازبکستان در همه زمینه ها مثبت است

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن