اقتصادیستون اصلی

امحاء ۱۴۰ تن میوه قاچاق در خراسان‌رضوی

کد خبر : 4458

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته در خراسان‌رضوی ۱۴۰ تن میوه قاچاق کشف و امحاء شد.

ابراهیم افشاری به نقل از تنسیم اظهار کرد: برخورد با موضوع قاچاق میوه به‌شدت قهری بوده و برای پیشگیری از آن اقدامات گسترده‌ای در دست اجرا است. البته از سال گذشته که برخورد با این مقوله بسیار تند شده، میزان قاچاق این محصولات کاهش محسوسی داشته است.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی بیان کرد: از ابتدای امسال میزان کشفیات بسیار پایین بوده و با توزیع‌کنندگان آن‌ها برخورد جدی شده است.

افشاری با اشاره به وجود لیموترش قاچاق در بازارهای میوه و تره‌بار تصریح کرد: در چند ماه گذشته به علت چالش‌های موجود در این حوزه عملیات گسترده‎‌ای برای برخورد با آن انجام شده و هم‌اکنون میزان لیموترش قاچاق در بازار میوه و تره‌بار خراسان‌رضوی تقریباً نزدیک به صفر است.

وی در ارتباط با وجود انواع انبه خارجی در سطح بازار اظهار کرد: این میوه عموماً توسط تعاونی‌های مرزنشین به استان وارد شده و معمولاً انواع قاچاق آن دیده نمی‌شود و کشورهایی که از آن‌ها این محصول وارد می‌شود، عمدتاً هند و پاکستان هستند.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی بیان کرد: در سال گذشته کشفیات میوه قاچاق حدود ۴۰۰ درصد افزایش داشته و همین موضوع سبب شده که قاچاقچیان کمتر به این امر مبادرت داشته باشند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن