اجتماعیاسلاید شواقتصادیستون اصلی

تسهیلات ۹۰ میلیارد ریالی به شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی

کد خبر : 4431

وزیر علوم گفت: تاکنون ۹۰ میلیارد ریال از طریق صندوق پژوهش و فناوری در اختیار شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی قرار داده شده است.

به گزارش صبح مشهد  دکتر محمد فرهادی روز سه شنبه در جریان بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال غیر از اعتبارات رسمی و تبصره ای، طبق ‘جدول’ ۱۴ بیش از یک درصد تولید ناخالص ملی معادل حدود ۱۴۰ هزار میلیارد ریال به بخش پژوهش و فناوری اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: علاوه بر این از طریق صندوقهای شکوفایی و نوآوری و نیز صندوقهای پژوهش و فناوری همه ساله تسهیلاتی در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار داده می گیرد.
وزیر علوم گفت: بطور مثال تاکنون ۹۰ میلیارد ریال از طریق صندوق پژوهش و فناوری در اختیار شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی قرار داده شده است.
وی افزود: داشتن محصول، تولید انبوه و صادرات ویژگیهایی است که شرکتها باید داشته باشند تا اعتبارات و تسهیلات به آنها تعلق گیرد.
فرهادی ادامه داد: پنج کریدور علم و فناوری برای ایران پیش بینی و بطور عملی پارسال اجرای این کریدورها در شورای عالی علوم، تحقیقات فناوری تصویب شد، گرچه از سالها پیش صحبت از راه اندازی این کریدورها می شد.
وی گفت: حتی پس از مصوبه پارسال شورای عالی علوم، راه اندازی کریدورها در اجرا با سختیها و موانعی روبرو شد که قرار است در نشست اخیر شورای عالی علوم این موانع برطرف شوند.
وزیر علوم افزود: پارکهای علم و فناروی حلقه انتهایی دانش هستند که تولید ثروت می کنند لذا توسعه این پارکها از برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شمار می روند.
۲۲۰ موسسه فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می کنند. در ایران ۳۰ پارک علم و فناوری وجود دارد که پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگترین آنها در منطقه شرق کشور است.
فعالیتهای این پارک در عرصه های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، خدمات کشاورزی، انرژی، نفت، گاز و آب جریان دارد.
پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقا فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی که بر پایه علم و دانش در محیط پارک این فعالی هستند آغاز کرده است.
دکتر فرهادی امروز ۱۲ مرداد پس از بازدید پارک علم و فناوری، از پژوهشکده علوم و صنایع غذایی کشور مستقر در مشهد نیز دیدن می کند.
وی همچنین شامگاه سه شنبه در مراسم آغاز سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد حضور می یابد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن