اقتصادیستون اصلی

مجوز بورس به صندوق زمین و ساختمان تا پایان مرداد

کد خبر : 4372

معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: تشکیل «صندوق زمین و ساختمان» که از سال گذشته با هدف خروج بازار مسکن از رکود در دستور کار مدیران شهری قرار گرفته بود، بالاخره به مرحله اخذ مجوزهای بورس رسید و تا پایان مرداد این مجوزها اخذ می‌شوند.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا مزجی در خصوص شرایط و زمان شکل‌گیری این صندوق توضیح داد: صندوق زمین و ساختمان با عنوان «مهر و ماه» هم‌اکنون مراحل نهایی خود را برای کسب مجوزهای بورس سپری می‌کند و در آینده نزدیک سهام این صندوق به مردم عرضه می‌شود. به گفته وی، سهام صندوق زمین و ساختمان پس از کسب مجوزهای بورس از طریق کارگزاری یک شرکت تامین سرمایه به مردم واگذار می شود. علاوه‌برآن شرکت طرف قرارداد متعهد شده است تا پایان مرداد مجوز‌های بورس را اخذ کند.

مجوز بورس و تضامین خرید سهام

مزجی در پاسخ به وضعیت سهام این صندوق و تضمین‌های لازم برای خرید سهام نیز عنوان کرد: تایید سهام صندوق زمین و ساختمان در بورس به‌معنای آن است که سازمان بورس ارکان نظارتی لازم برای تضمین این سهام را مورد بررسی قرار داده است و تا زمانی که این ارکان نظارتی به تایید بورس نرسد، این سازمان اجازه تاسیس نمی‌دهد.وی یادآور شد: علاوه‌بر آن شهرداری درنظر دارد به منظور افزایش تضامین‌، خرید سهام این صندوق به وسیله بانک و بیمه تضمین شود. وی وام قرض‌الحسنه برای خرید سهام این شرکت را به عنوان مزایای صندوق زمین و ساختمان برشمرد و تصریح کرد: شهرداری مشهد پس از اخذ مصوبه از مصوبه شورای اسلامی، طرحی در دست اقدام قرار داد تا به وسیله آن همه کسانی که علاقه‌مند خرید سهام این صندوق هستند و سرمایه ابتدایی ندارند، با پرداخت اقساط سهام این صندوق را خریداری کنند.

شرکت بین‌المللی زائر در مسیر صحن شورا

معاون اقتصادی شهرداری مشهد همچنین در ارتباط با شرکت مادر تخصصی بین‌المللی زائر اظهار کرد: شکل‌گیری این شرکت در کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفته است و تنها کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد به دلیل تعدد سوالات مقرر شد این موضوع بار دیگر در دستور کار این کمیسیون قرار بگیرد.

به گفته مزجی این احتمال وجود دارد که بررسی شرکت مادر تخصصی بین‌المللی زائر این هفته در دستورکار کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قرار بگیرد. در صورت موافقت این کمیسیون پیش‌بینی می‌شود ظرف سه هفته آینده موضوع شرکت مادر تخصصی بین‌المللی زائر در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار بگیرد. وی تصریح کرد: نگاه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد درمورد ساختار شرکت مادر تخصصی بین‌المللی زائر آن است که از تصدی گری پرهیز شود و این شرکت متصدی امور نشود.
مزجی با اشاره‌ای کوتاه به ضرورت شکل‌گیری این شرکت بیان کرد: خدمت به زائر از مبدأ تا برگشت به مبدأ مقوله مفصل و دامنه‌داری است که در این ارتباط عوامل مختلفی برای مهیاکردن خدمات مورد نیاز زائر دست‌اندرکار هستند، با این حال هیچ‌گاه ساختاری (با سرپرستی قوی که وابسته به دستگاه‌های عمومی کشور و خدماتی باشد) برای سامان‌دهی و هم‌افزایی لازم میان این عوامل به صورت قانونی ایجاد نشده است.
وی گفت: آستان قدس رضوی برای تامین نیاز زائر نقطه قوتی است و در این راستا اعتقاد داریم آستان قدس رضوی می‌تواند نقش اصلی داشته باشد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن