دانش و فناوریستون اصلی

توانمندسازی ۸۰۰ تشکل مردمی در «فصل شکوفایی»

کد خبر : 4367

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: «فصل شکوفایی» با هدف تسهیل گری فعالیت های فرهنگی تشکل های مردمی از ابتدای مرداد آغاز به کار کرده و برای ارائه برنامه های این طرح به ۸۰۰ تشکل مردمی آمادگی داریم.

به گزارش صبح مشهد، جعفر رئیسان زاده، در نشست خبری تشریح برنامه های تابستانه این سازمان با عنوان فصل شکوفایی که ظهر امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: طرح های تابستانه ما ناظر به حمایت تشکل های مردمی طراحی شده است.
وی با بیان اینکه «فصل شکوفایی» عنوان ویژه برنامه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در فصل تابستان است، ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح تسهیل گری مشارکت تشکل های مردمی و حمایت از آن ها و فعال کردن ظرفیت های مردمی در اجرای برنامه های فراغتی است.
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد به سه بسته ویژه با ۲۲ خدمت در این طرح اشاره کرد و گفت: این بسته ها در سه مرحله آموزشی، برنامه های اردوی و برنامه های نشاط و تفریحی تدوین شده و از ابتدای مرداد اجرای آن آغاز شده است.
وی از ثبت نام ۶۵۰ تشکل برای مشارکت در این طرح خبر داد و گفت: بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار این طرح پیش بینی شده که به دلیل استقبال مردم وتشکل ها احتمالا این میزان اعتبار افزایش خواهد یافت.
رئیسیان زاده با بیان اینکه ۲۶۱ مسجد برای اجرای طرح فصل شکوفایی اعلام آمادگی کرده اند، افزود: برای اجرای این طرح در ۴۰۰ مسجد مشهد آمادگی داریم.
توانمندسازی مساجد مشهدی در تولید محتوای مردمی
در ادامه این جلسه، سید سجاد جلینی، مدیر فرهنگ سرای انتظار به تشریح طرح جشنواره مسجدی ها پرداخت و گفت: فاز اول این جشنواره در چهار محور سرود، تئاتر، تاریخ شفاهی و تولیدات رسانه ای، فعالیت خود را آغاز کرده است.
جلینی با بیان اینکه در این جشنواره توانسته ایم تا کنون ۱۷۰ مسجد را که در زمینه سرود فعالیت دارند، شناسایی و فعال کرده ایم، ادامه داد: همچنین در ۸۰ مسجد گروه تئاتر فعال شده و بیش از ۴۳۰ مسجد در زمینه ثبت خاطرات و برگزاری یادواره شهدا فعالیت می کنند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را توانمندسازی گروه های مردمی برای تولید محتوای اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: ماحصل این طرح انجام یک فعالیت تربیتی و فرهنگی و ارتقاء کارکردهای فرهنگی و هنری مساجد است.
همچنین حسن سلطانی، مدیر فرهنگ سرای غدیر در خصوص طرح آهوانه گفت: در طرح آهوانه دختران نوجوان و جوان به تولید جانماز و عروسک آهو اقدام می کنند تا به زائران در دهه کرامت هدیه دهند.
وی ادامه داد: در این طرح به دنبال ترویج روحیه خدمت به زائران و تأکید بر سوغات فرهنگی مشهد و همچنین آموزش مهارت به دختران نوجوان و جوان بوده ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن