اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

اخطار به ۴ استان کم کار در ساخت زائرسرای ارزان قیمت

کد خبر : 4348
مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) گفت: به ۴ استان سمنان، خراسان شمالی، زنجان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اینکه تاکنون هیچ فعالیتی برای آغاز عملیات اجرایی زائرسراهای خود نداشته اند، اخطار داده ایم و امکان اخطار به برخی استان های کم کار دیگر نیز وجود دارد.

 به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، «سیدحسین عابدی» در گفت و گو با خراسان رضوی، ضمن تشریح جزئیات پروژه های ساخت زائرسراهای ارزان قیمت استانی در مشهد، اظهار کرد: در جلسه آینده هیئت امنای بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع)، امکان اخطار به برخی زائرسراهای کم کار دیگر نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان یزد تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، گفت: خاک برداری زمین زائرسرای این استان انجام شده و فنداسیون سه طبقه زیرزمین این زائرسرا در حال اجراست؛ ضمن اینکه به دلیل زیربنای ۲٫۵ هکتاری زائرسرای استان اصفهان، تاکنون فقط ۷ متر گودبرداری از زائرسرای این استان انجام شده است.

وی با اشاره به اتمام اسکلت و سقف های زائرسرای استان قم، افزود: دیوارچینی داخلی این زائرسرا در حال انجام است.

عابدی درباره مراحل پیشرفت زائرسرای نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز گفت: این زائرسرا از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است و به احتمال زیاد در سال جاری از آن بهره برداری می شود، ضمن اینکه  هم اکنون آخرین مراحل نازک کاری نمای این زائرسرا و تجهیز اتاق ها به تخت و کمد در حال انجام است.

وی ادامه داد: جدول زمانی تکمیل پروژه زائرسرای فجر کمیته امداد نیز تا مهرماه امسال به اتمام می رسد و اگر مشکلی برای انشعاب های این زائرسرا ایجاد نشود، می توان به بهره برداری از آن طی سال جاری امیدوار بود.

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) افزود: زائرسرای مهررضا در حال دیوارچینی داخلی است و پیشرفت خوبی داشته است، پروژه استان خوزستان نیز در حال نصب تأسیسات است و تغییراتی در نقشه این زائرسرا ایجاد شده است.

وی درباره وضعیت ساخت و تکمیل زائرسرای محتشم (بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق(ع)) نیز گفت: طبقات این زائرسرا ایجاد شده است و گروه سازندگان این زائرسرا در حال کار روی اسکلت بنا هستند.

وی با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه ولایت ۲، اظهار کرد: بخشی از این پروژه با پیشرفت خوبی که داشته در پاییز به اتمام می رسد و مابقی نیز در زمستان یا اوایل سال آینده به اتمام می رسد.

عابدی با بیان اینکه عملیات اجرایی زائرسرای استان فارس از مدتی قبل آغاز شد، گفت: از روز یک شنبه هفته گذشته عملیات گودبرداری این پروژه آغاز شد، ضمن اینکه پیمانکار پروژه نیز تعیین شده است.

وی همچنین از آخرین مراحل صدور پروانه ساخت برای زائرسرای استان کردستان خبر داد و بیان کرد: به دلیل اینکه چند خانه قدیمی در اطراف این زائرسرا قرار دارد، پروژه استحکام بنای این زائرسرا با هدف جلوگیری از بروز خطر برای منازل یاد شده در اولویت قرار دارد.

عابدی افزود: لرستانی ها از ابتدای هفته جاری و پس از اتمام فنداسیون سازه، کار ایجاد اسکلت بنای پروژه خود را آغاز کرده اند و مسئولان زائرسرای استان کرمانشاه نیز یک پلاک دیگر خریداری کرده اند و در حال اتمام کارهای پروانه ساخت هستند اما هنوز عملیات اجرایی را آغاز نکرده اند.

وی ادامه داد: کار ساخت اسکلت زائرسرای ارزان قیمت بهزیستی نیز به پایان رسیده و دیوارچینی آن آغاز شده است، ضمن اینکه عملیات اجرای تأسیسات این زائرسرا با کمی تأخیر در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به اینکه در نقشه زائرسرای استان آذربایجان غربی قرار بود برای پارکینگ از «جک» استفاده شود و این نقشه مورد تأیید آتش نشانی نبود، آخرین تغییرات برای دریافت تأییدیه آتش نشانی در حال انجام است.
بلاتکلیفی زائرسراهای خراسان شمالی و زنجان
مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) با انتقاد از سرعت کم عملیات عمرانی در پروژه زائرسراهای برخی استان ها اظهار کرد: بعد از تعیین تکلیف زمین زائرسراهای خراسان شمالی و زنجان همچنان بلاتکلیف مانده و هیچ اقدامی برای این زائرسراها انجام نشده است، ضمن اینکه کاشانی ها نیز ۷۰۰ متر زمین را با سازمان ملی زمین و مسکن تهاتر کردند و به دنبال خرید دو پلاک دیگر هستند تا زمین این زائرسرا به هزار و ۵۰۰ برسد.
وی گفت: همدانی ها نیز تنها به فنس کشی دور زمین اکتفا کرده اند و به دنبال نقشه و پیمانکار هستند اما هنوز عملیات اجرایی را آغاز نکرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که ساخت زائرسرای ارزان قیمت خراسان رضوی در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار کرد: برای زائرسرای خراسان رضوی آزمایش مکانیک خاک به پایان رسیده، نقشه ها طراحی شده و سازه نگهبان نیز در مرحله اجراست.

عابدی با اشاره به پیشرفت پروژه خراسان جنوبی اظهار کرد: یک پلاک دیگر در مجاورت این زائرسرا خریداری شده و نقشه ها نیز در حال بررسی کامل است اما هنوز اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است. ضمن اینکه مدیران زائرسرای ارزان قیمت سیستان و بلوچستان نیز به دنبال خرید یک پلاک دیگر برای افزودن به زائرسرای خود هستند و نقشه ساخت زائرسرای این استان نیز آماده شده است.

وی درباره زائرسراهای ارزان قیمتی که در خارج از بافت پیرامون حرم قرار دارد نیز گفت: مازندرانی ها گودبرداری ساختمان را انجام داده اند، ضمن اینکه قرار است تا ۱۲ مرداد هیئت مدیره خود را معرفی و کار را آغاز کنند. گیلانی ها نیز آزمایش مکانیک خاک را انجام داده اند اما هنوز اقدام عملی دیگری را آغاز نکرده اند.

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) بیان کرد: زائرسراهای آذربایجان غربی و هرمزگان فقط تا عمق ۸ متری گودبرداری را انجام داده اند و برای زائرسرای استان مرکزی نیز گودبرداری انجام شده و قرار است عملیات اجرایی و ساخت این زائرسرا نیز از هفته جاری آغاز شود.

وی درباره زائرسرای ارزان قیمت استان البرز نیز گفت: مدیران این زائرسرا فقط نقشه را آماده کرده و هنوز اقدام قابل توجه دیگری انجام نداده اند و برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل مشکلات مالی هنوز اقدام در خور توجهی انجام نشده است.
وی افزود: در زمین بولوار ولایت که ۵ زائرسرا در آن قرار دارد، استان های سمنان، گلستان و ایلام هنوز کار را آغاز نکرده اند، البته بوشهری ها کار را آغاز کرده اند و در حال خاک برداری و تجهیز کارگاه هستند و چهارمحال و بختیاری نیز با پیشرفت خوبی که دارد، در حال ایجاد سقف پنجم است.
عابدی همچنین با اشاره به جلسه مشترک وزیر نیرو با شهردار مشهد، گفت: در این نشست مقرر شد در هزینه انشعاب و تعرفه آب و برق زائرسراهای استانی تخفیف ویژه اعمال شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن