دانش و فناوریستون اصلی

نیمی از اداره های آموزش و پرورش مشهد حذف خواهد شد

کد خبر : 4198

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر این که آموزش و پرورش به عنوان یک نظام تأثیرگذار باید در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی الگوی مصرف را هدف قرار دهد و آن را تغییر دهد، گفت: هم اکنون ۸ اداره آموزش و پرورش در شهرستان مشهد داریم که چهار اداره آن اضافه است و آن را جمع خواهیم کرد.

 

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، سید جواد حسینی در جلسه شورای اداری کاشمر در سالن همایش های آبفای این شهرستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: یکی از محورهای عمده این سند موضوع تعلیم و تربیت است که به شعار تعلیم و تربیت در خراسان رضوی تبدیل‌ شده است.
تعلیم و تربیت تک ساعتی
وی با ابراز تأسف از این که بسیاری از مشکلات آموزش ‌و پرورش موضوع تعلیم و تربیت تک‌ساعتی است اظهار کرد: باید اعتراف کنم که ما بیشتر به آموزش، نمره، کتاب، معدل و درس به‌عنوان یکی از ابعاد تعلیم و تربیت متمرکز و متوجه هستیم و تنها به جنبه علم‌آموزی و دانش افروزی تعلیم و تربیت تک‌ساعتی می پردازیم.

حسینی با اشاره به شرکت۸۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس خراسان رضوی در مسابقات قرآن، عترت و نماز و پیوستن این تعداد دانش آموز به جریان رودخانه زلال یادآور شد: با این حرکتی که آغاز شده است اعتقاد داریم دانش‌آموزان با پیوند خوردن به این منابع پرانرژی می توانند در دنیای توفان‌زده و لغزنده از درون مستحکم شوند و در برابر آن مقاومت و رشد پیدا کنند و به بالندگی دست یابند.
سند جامع نماز
وی با بیان این که آموزش ‌و پرورش تنها وزارتخانه‌ای است که دارای سند جامع نماز است، یادآور شد: در ۹۲ درصد مدارس استان نماز جماعت اقامه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان با اشاره به میزبانی ۱۱۰ هزار دانش آموز زیارت اولی در سال گذشته در مشهد برای ترویج و تبیین موضوع امام شناسی اظهار کرد: اجرای طرح «شمیم انتظار» برای شناخت امام زمان (عج) و طرح موضوعی امام شناسی با کاربرد مهارت‌های زندگی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در راستای امام شناسی در نسل نوجوان و جوان است که در مدارس اجرا می کنیم.

وی با اشاره به این که در موضوع عملیاتی و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی باید راهکارهایی برای اداره کردن ارزان مملکت و زندگی ارائه شود افزود: هم اکنون در آموزش‌وپرورش مشهد هشت اداره داریم که چهار اداره آن اضافه است و آن را جمع خواهیم کرد تا بتوانیم سهم خود از مدیریت ارزان را انجام دهیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن