ستون اصلیورزشی

رویای بزرگ پدیده و مهاجری

کد خبر : 4089

مدیران تیم فوتبال پدیده پیش از اتمام لیگ برتر پانزدهم قرارداد مهاجری را تمدید کردند تا نشان دهند از عملکرد تیم خود با رضا مهاجری راضی هستند، اما آیا این رضایت در پایان لیگ شانزدهم هم ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، تیم فوتبال پدیده خراسان از روز دوشنبه همراه با پانزده تیم لیگ برتری دیگر مسابقات خود را در لیگ شانزدهم آغاز می‌کند. مسابقاتی که به نظر می‌رسد با توجه به نحوه پخش شدن بازیکنان در میان تیم‌ها، یکی از جذاب‌ترین دوره‌ها رقم بخورد.

پدیده خراسان در حالی سومین سال متوالی حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند که در دو دوره قبلی به رتبه دهم جدول رسیده و این بار اما به دنبال رسیدن به نیمه بالای جدول است. تمدید قرارداد با رضا مهاجری آن هم در شرایطی که هنوز لیگ پانزدهم به اتمام نرسیده‌ بود نشان از اهمیت بالای ثبات در پدیده داشت. مدیران این باشگاه بهتر از هر کسی از شرایط سخت پدیده در فصل قبل خبر داشتند و در آن شرایط، کسب رتبه دهم قطعا جایگاه قابل توجهی بود.

آن‌هایی که رفتند، آن‌هایی که آمدند

اما مهاجری در نخستین گام، اصلاحات را از نیمکتش آغاز کرد. نظرزاده، نادری‌نسب، میرزاییان و صلاح‌الدین اونق، مربیانی بودند که دیگر در پدیده جایی نداشتند. پس از آن پدیده‌ای‌ها آرمن گل‌بوداقیان را به عنوان مربی تمرین‌دهنده به مجموعه خود اضافه کردند و با هاروت، مربی گلرها، عماد مهاجری، مربی بدنساز و حسن بادامکی و مصطفی صداقت، کمک‌مربیان فصل قبل خود تمدید کردند.

در مرحله بعدی یارگیری‌ها آغاز شد، مهاجری سعی کرد تا با دست گذاشتن روی نقاط ضعف تیمش درصدد اصلاح مشکلات تیمش برآید. درون دروازه با توجه به جدایی علیرضا حیدری، شهاب گردان به پدیده پیوست تا در کنار مجتبی روشنگر رقابت سختی را برای حضور درون دروازه پدیده داشته‌ باشد. رقابتی که البته نیاز به مدیریت دارد تا مبادا یکی از دو نماینده خراسان را درگیر حاشیه کند. علاوه بر این دو، سعید جلالی گلر سوم تیم پدیده در لیگ شانزدهم خواهد بود.

در خط دفاعی اما تغییرات تاحدودی گسترده‌تر بود. جدایی مسعود نظرزاده، احمد آل‌نعمه، محمود خمیسی، محسن بیات و .. جا را برای حضور هارویان، مدافع ارمنستانی در پدیده باز کرد. بازگشت حسن جعفری، دفاع راست فصل قبل پدیده که در نیم‌فصل نخست با پارگی رباط مواجه شده ‌بود مطمئنا مهاجری را به سمت راست فاز تدافعی تیمش امیدوار خواهدکرد. رضا ناصحی، علی فرامرزی و حسین مرادمند دیگر مدافعان پدیده هستند که از فصل گذشته به همکاری خود با پدیده ادامه می‌دهند و عبدالله حسینی و منصوری نیز دو مدافع لیگ یکی هستند که امسال با لباس پدیده به میدان می‌روند.

اما در خط هافبک، بزرگ‌ترین جداشده پدیده‌ای‌ها بی‌شک حسین بادامکی بود که البته این جدایی فضای چندان دوستانه‌ای هم نداشت. بادامکی از نحوه جداییش از پدیده گلایه داشت اما ترجیح داده همچون رضا عنایتی در خصوص اتفاقات صحبتی نکند. مهرداد رضایی، میثم نقی‌زاده، میلاد غریبی و … جداشده‌ها از پدیده بودند. اما برای پر کردن این جاهای خالی، محمدرضا خرسندنیا، میلاد کمندانی، مهرداد کفشگری و … به پدیده اضافه شدند. سه بازیکنی که قطعا حضورشان در سرخابی‌های پایتخت می‌تواند کمک ویژه‌ای به مهاجری در لحظات سخت و کوران مسابقات کند. البته فراموش نکنید که خرسندنیا فصل گذشته به واسطه مصدومیت روزبه چشمی و چند مهره دیگر استقلال، مجبور شد انواع و اقسام تغییر پست‌ها را تجربه کند و یکی از دلایل افت وی در فصل گذشته همین موضوع بود. از میان بازیکنان فصل قبل، معین عباسیان، محسن یوسفی، فریبرز گرامی، کریم احمدی و … نیز در پدیده ماندگار شدند تا اتفاقا در قلب میدان دست مهاجری برای انتخاب ترکیب مورد نظرش باز باشد.

اگرچه حسین بادامکی از پدیده به سیاه‌جامگان پیوست اما از آن سو فرزاد زامهران، بازیکن سابق پدیده که به سیاه‌جامگان پیوسته‌بود دوباره به پدیده بازگشت تا در این مورد هم دو تیم بی‌حساب شوند. زامهران در یک سال و نیم حضور در سیاه‌جامگان گل‌های حساسی به ثمر رساند و نشان داد که از استعداد ویژه‌ای برخوردار است. حالا باید منتظر ماند و دید که در فصل آتی در کنار مهاجمانی همچون حمزه خذیراوی، یونس شاکری و محمد علی‌مردانی چه خواهندکرد.؟

رویای آسیایی پدیده

برای حرف زدن از آسیایی شدن قطعا زود است. مهاجری هم به خوبی از این موضوع خبر دارد و عیار رقبایش را می‌داند که کلمه‌ای از آسیایی شدن نمی‌گوید. اگر بخواهیم به شکلی منطقی به پدیده خراسان نگاه کنیم باید پذیرفت که نهایت سقف آرزوهای این تیم باید حضور در جمع ۵، ۶ تیم بالای جدول باشد. به هر حال تیمی که توانسته با خیال راحت در دو فصل حضور در لیگ برتر بقایش را تثبیت کند حالا با توجه به آرام شدن شرایط مجموعه پدیده، می‌تواند کمی با دست بازتر هدف‌گذاری کند و به رتبه‌های بالای جدول بیاندیشد. به شرطی که همه چیز در پدیده همچون فصل گذشته و در فضایی دوستانه رقم بخورد. بدون شک به گواه بسیاری از کارشناسان، رقم نخوردن حتی یک خط حاشیه در تیم فصل گذشته پدیده بود که باعث شد این تیم بتواند تا آخرین روز نتایجی آبرومند کسب کند.

به هر روی تیم فوتبال پدیده از روز سه‌شنبه پنجم مردادماه، در اصفهان کار خود را با جدال مقابل سپاهان متحول‌شده آغاز خواهد کرد. باید منتظر ماند برای کیفیتی که پدیده از خود در مسابقات رسمی بروز خواهد داد. شاگردان رضا مهاجری دو اردو در تهران برگزار کردند و بازی‌های تدارکاتی زیادی هم به نسبت برگزار کردند اما به جز تساوی در مقابل تراکتورسازی نتوانستند به نتایج خوبی دست یابند. البته فراموش نباید کرد که نتایج دیدارهای دوستانه اهمیتی ندارد و آنچه مهم است، آمادگی و راندمان بالای تیم از روز آغاز لیگ برتر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن