اجتماعیستون اصلی

بررسی حمایت مالی از تیم فوتبال مشهد در کارگروه مشترک شورای شهر و ورزش و جوانان

کد خبر : 4140

کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد مصوب کرد تا موضوع حمایت از تیم فوتبال مشهد در کارگروهی مشترک مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، یکصد و شصت و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر با حضور اعضای این کمیسیون و معاون فرهنگی شهرداری در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد و بحث‌هایی پیرامون بررسی موضوعات داخلی و پیگیری مصوبات کمیسیون در زمینه نمایشگاه قرآن و عترت، کمک به موسسه فرهنگی، ورزشی مشهد و اصلاح ماده ۲۴ مصوبه اصلاح ضوابط ساختمانی و معماری مساجد و الحاق ۲ تبصره به آن مطرح شد.
در این جلسه، لایحه اختصاص مبلغ ۳۰ میلیون تومان از بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی اختصاص یافته به نمایشگاه قرآن و عترت از سوی شهرداری مشهد، به موسسه جامعه المصطفی العالمیه بررسی و مقرر شد این موضوع به اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ارجاع شود تا این اداره کل اقدامات مقتضی را انجام دهد.
پیشنهاد اختصاص ۳۰ میلیون تومان از بودجه نمایشگاه قرآن و عترت به جامعه المصطفی(ص)
از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد مقدس تصمیم‌گیری در خصوص مکان احداث مرکز اقامت والدین شهدا بود که محمد آصفی یزدی، نایب رییس کمیسیون در این زمینه گفت: از محل مورد نظر برای احداث این مرکز که در کوی کارمندان واقع شده، بازدید به عمل آمده و قرار شده تا مشاور نیز طرح جامعی برای این مجموعه ارائه ‌دهد.
پس از اینکه پیشنهاد احداث پروژه مذکور در کوی کارمندان با مخالفت برخی از اعضای شرکت‌کننده در جلسه روبرو شد، آصفی یزدی اظهار کرد: در این خصوص جلسه‌ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید برگزار شود و موضوع مکان‌یابی مرکز اقامت مجددا مورد بررسی قرار گیرد.
تیم فوتبال مشهد با کمک‌های شهرداری در لیگ برتر ماندنی شد
در ادامه، بحث حمایت از موسسه فرهنگی ورزشی مشهد مطرح شد و در این خصوص مجید پیراسته، مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد گفت: کسب موفقیت تیم‌های فوتبال مشهدی برای مشهدی‌ها مایه مباهات و فخر برای همشهری‌های عزیز می‌شود و تمامی افراد برای موفقیت تیم‌ها باید تلاش کنند.
وی مدیریت مناسب تیم‌های ورزشی را بسیار مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: حمایت از تیم مشهد از هفته‌های پایانی لیگ برتر در فصل گذشته آغاز شد و این تیم که در معرض خطر سقوط به دسته پایین‌‎تر قرار داشت با حمایت‌های شهردار مشهد مقدس در لیگ برتر ماندنی شد.
پیشنهاد شهرداری برای اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان بودجه به تیم فوتبال مشهد
پیراسته خواستار اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تیم مشهد شد و در این خصوص انسیه غفوری شعرباف، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر گفت: سیاست‌های شهرداری در قبال ورزش حرفه‌ای باید مشخص شود که تمرکز اصلی آن بر روی توسعه ورزش همگانی یا ورزش حرفه‌ای است.
گفته‌های برزو دبیریان یکی دیگر از اعضای کمیسیون فوق نیز بر تاکید مشخص شدن سیاست‌های شهرداری در قبال ورزش بود. وی تصریح کرد: باید مشخص شود که آیا شهرداری قصد تیم‌داری دارد و حمایت از تیم‌های ورزشی از سیاست‌های اتخاذ شده این نهاد قرار است تلقی شود یا خیر.
حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری، عضو دیگر کمیسیون فرهنگی نیز ضمن تایید این سخنان گفت: اگر چنین مبلغی مقرر شود که به ورزش اختصاص یابد باید بصورت عمومی و فراگیر به ورزش اختصاص یابد و این تخصیص بودجه موردی نباشد.
در خصوص این پیشنهاد مقرر شد که در کارگروه ویژه‌ای که در همین خصوص با حضور اعضای شورای شهر و اداره کل ورزش و جوانان تشکیل می‌شود این موضوع به بحث گذاشته شود.
تهیه ۲۲ هزار دقیقه فیلم در مورد قیام مسجد گوهرشاد
در ادامه این جلسه نیز وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز به تشریح واقعه گوهرشاد و اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری در این خصوص پرداخت و گفت: طرح ملی گوهرشاد یک جریان ملی و فرهنگی است و قیام ملی گوهرشاد همانند نگینی در مقاومت فرهنگی می‌درخشد.
وی برای پروژه گوهرشاد سه هدف تبیین شده اعلام کرد و مقابله با جریان تطهیر رژیم پهلوی را یکی از آنها دانست و افزود: حجاب و هویت زن مسلمان و همچنین اضافه کردن سرفصل جدیدی به قلمرو تولید محتوای مرتبط از دیگر اهداف درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در واقعه مسجد گوهرشاد و و واقعه کشف حجاب رضاخانی بخش عمده‌ای از خانواده‌های ایرانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط بوده‌اند، تصریح کرد: باید در زمینه جمع‌آوری خاطرات تلاش کرد و تاکنون ۶۰۰ خاطره کوتاه در سطح کشور و ۸۰۰ مصاحبه نیز در حوزه مشهد انجام شده است.
جلیلی از تولید ۲۲ هزار دقیقه فیلم و تهیه ۸۰ کلیپ با محوریت قیام گوهرشاد خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰ شاعر نیز در این زمینه شعر سروده‌اند و ۱۵ نقاشی فاخر نیز تاکنون تولید شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ضمن اشاره به هزینه‌های این معاونت در حوزه‌های مختلف سال ۹۴، گفت: به طور مثال ۴۰ میلیون تومان برای فضاسازی شهری، ۵۰ میلیون تومان برای فعالیت‌های میدانی و برنامه ای و همچنین ۷۰ میلیون تومان برای تولید محصولات فرهنگی هزینه صرف شده است.
در ادامه حجت الاسلام اخلاقی امیری، عضو کمیسیون فرهنگی شورا ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در این خصوص، خواهان ارائه مکتوب گزارش هزینه‌های معاونت فرهنگی در سال ۹۴ و ۹۵ شد و تصریح کرد: قیام گوهرشاد از تمامی ابعاد باید مورد بررسی قرار گیرد و تنها به بعد مشخصی پرداخته نشود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن