استانیاسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

دشمن قدرت ایران را درک کرده است/بینش مسئولان نباید منحرف شود

کد خبر : 3977

امام جمعه مشهد گفت: امنیت ایران، در این دریای ناامن زیر سایه امام رضا(ع) و قدرت نایب امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری است و دشمن به این قدرت آگاه شده اما متاسفانه خودمان ناآگاه هستیم.
به گزارش صبح مشهد به نقل از مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر پنجشنبه در خطبه های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: تفاوت زندگی انسان در این دنیا با دیگر موجودات زنده در هدفمندی زندگی است و سایر موجودات یک مقطع خاصی را درک می کنند اما در زنده بودنشان هدفی ندارند ولی برای زندگی انسان هدف تعریف شده است.

وی ادامه داد: اگر مسیر این هدف به درستی تبیین و ترسیم شود آن فرد یک انسان موفق است زیرا بهترین هدف برای انسان در پیدایش مقصود بوده، نه آنکه بهتر بخورد و لذت ببرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه نقطه اوج کمال زندگی مادی هدف زندگی دنیایی است، افزود: موفق‌ترین حیات ها این است که نقطه زندگانی بهتر و کامل‌تر ترسیم بشود.

نماینده ولی فقیه در خراسات رضوی با اشاره به فصل‌های مختلف زندگی، تصریح کرد: زندگی دو فصل دارد که یکی فصل گذار دنیایی و دیگری فصل ثبات آخرتی است بنابراین باید تلاش کنیم آخرتی آباد داشته باشیم و آن را فدای زندگی موقتی نکنیم.

وی تاکید کرد: در کره زمین موجودی قوی تر از انسان نیست و باید برترین مسیر را در راه رسیدن به سعادت انتخاب کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: بدترین افراد آن‌هایی هستند که دنیا را بر آخرت ترجیح دادند و باورمند نبودند اما باورمندانی که طبق خواسته خدا عمل کردند آخرتی آباد دارند.

امام جمعه مشهد با اشاره به واقعه خندق، گفت: امروز ۱۷ شوال سالروز جنگ خندق است، جنگی که به جنگ احزاب معروف شد و عرب و یهود معاند هم بودند و می بینیم که سازمان ملل که به ادعای خودشان سازمانی جهانی هستند مسئله موشک‌سازی ایران را خلاف برجام معرفی می‌کنند، در صورتی که خلافی از سوی ایران سرنزده است.

وی به صدور لوایح مجالس نمایندگان و سنا آمریکا واکنش نشان داد و گفت: از روزی که برجام امضا شده تاکنون ۵۲ لایحه در مجلس نمایندگان و سنا آمریکا علیه ایران صادر شده است و شاهد واکنشی از سوی سازمان ملل نبودیم و در شرایطی قرار گرفته ایم که پیامبر اکرم(ص) در جنگ احزاب با آن مواجه بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: پیامبر اکرم(ص) اطراف مدینه خندق کندند و با حمایت مسلمانان برخورد درست داشتند و حاضر به مشارکت، همکاری و مذاکره با دشمنان نشدند، بلکه به قدرت داخلی تکیه کردند و به موفقیت رسیدند.

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه این خصوصیت نبی مکرم اسلام(ص) باید الگو باشد، عنوان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری مبتنی برآموزه های وحی، قرآن، حدیث و سیره ائمه اطهار(ع) است و تاکید ایشان اجرای درست اقتصاد مقاومتی و تکیه بر قدرت و توان داخلی است، همانطور که پیامبر چنین موضوعی را تاکید داشتند.

وی تاکید کرد: نباید فرمایشات مقام معظم رهبری زیر نگین های شیطانی و گول زننده دشمنان قرار بگیرد، برژینسکی پیر کاخ سفید می گوید اوباما، اولاند، کامرون و مرکل باید به صف بایستند و از مسئولان ایران وقت بگیرند تا به آنها بگویند چطور در دنیای ناامنی منطقه کشور امن ایران را مدیریت می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این امنیت در این دریای ناامن زیر سایه امام رضا(ع) و قدرت نایب امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری است و دشمن به این قدرت آگاه شده اما متاسفانه خودمان ناآگاه هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: هرزمانی که شیطان وارد میدان مبارزه می‌شد، حضرت علی(ع) در صحنه حاضر شد و تا زمانی که بینی شیطان را به خاک نمالید، دست از مبارزه در راه حق برنداشت اما در کشور ولایی ایران شاهد انتصاب‌های ناحق هستیم درصورتی که باید این انتخاب ها شایسته باشد و وابستگی به ولی فقیه دائمی باشد.

وی با اشاره به اینکه بینش مسئولان نباید تنگ و منحرف شود، اظهار کرد: هندی‌های کافر اقدام به کشتار شیعیان در کشمیر کردند و نباید با مسئولان خائن این کشور ارتباط برقرار کرد همچنین نباید در این باره سکوت اختیار کرد بلکه باید با قاطعیت تمام برخورد شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن