اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

برگزاری بزرگترین گردهمایی تولیت‌های اعتاب مقدسه در حرم رضوی

کد خبر : 3965

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری بزرگترین گردهمایی تولیت‌های اعتاب مقدسه در حرم رضوی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، سیدجلال حسینی اظهار کرد: در سفری که اخیراً به عراق داشتیم، دعوت‌نامه رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را به محضر تولیت‌های معظم اعتاب مقدسه عراق تقدیم کردیم.

وی اظهار کرد: این دعوت‌نامه‌ها برای حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام در جشن‌های میلاد حضرت رضا(ع) پیش‌بینی شده است. در این دعوت‌نامه رسماً از جناب شیخ عبدالمهدی کربلایی؛ تولیت آستان امام حسین(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد صافی؛ تولیت آستان حضرت ابالفضل العباس(ع)، دکتر دباغ؛ تولیت آستان کاظمین(ع) و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مرشدی؛ تولیت آستان سامرا دعوت به عمل آمد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همچنین از حجت‌الاسلام سیدعلا؛ رئیس دیوان وقف شیعی عراق و حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی؛ نماینده مقام معظم رهبری دعوت شد تا در ایام دهه کرامت به حرم مطهر رضوی مشرف شوند و در این گردهمایی حضور داشته باشند. همچنین بناست از تولیت آستان حضرت زینب(س) در سوریه و تولیت‌های محترم آستان فاطمی، آستان حسنی و آستان احمدی در شیراز نیز دعوت صورت بگیرد.

حسینی با اشاره به اهداف این گردهمایی، بیان کرد: قطعاً حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه عراق، سوریه و ایران برای اولین‌بار با این ابعاد و کیفیت، زمینه مناسبی برای ایجاد تعاملات و همکاری مشترک میان اعتاب مقدسه جهان اسلام خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز هم‌افزایی و هم‌گرایی میان اعتاب مقدسه در راستای توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و خدمت به زائران، از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است. بدیهی است که حضور تولیت‌ها و نشست‌های مشترک میان آن‌ها، این زمینه و بستر را برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و پیدا کردن راهکارهای همکاری مشترک بیشتر فراهم می‌کند.

حسینی یادآور شد: آستان قدس رضوی برای نخستین بار زمینه حضور تمامی تولیت‌ها را از عراق، سوریه و ایران فراهم کرده است که انشاءالله از بستر این گردهمایی، آستان‌های مقدس بتوانند راهکارهای مشخص‌تر و تعاملات موثرتری را در عرصه‌های فکری، آموزشی، پژوهشی، اداره اماکن متبرکه و خدمات به زائران داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن