اسلاید شواقتصادیستون اصلی

بانک مسکن مانع تحویل واحدهای مسکن به متقاضیان بوده است

کد خبر : 3944

با توجه به بررسی انجام شده و پیگیری ماجرای تحویل واحدهای مسکن مهر مشخص شد بانک مسکن خراسان رضوی مشکلاتی را برای پیمانکاران ایجاد کرده که مانع از تحویل واحدها به متقاضیان شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل ازتسنیم، هم‌اکنون ۷۵۰۰ واحد مسکن مهر تحویل نشده در خراسان رضوی وجود دارند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ باب از آنها دارای مشکلات پرداخت متمم تسهیلات مسکن مهر بوده و به علت سر باز زدن بانک مسکن از پرداخت آن انجام امور آنها به تعویق افتاده و مردم هنوز واحدهای خود را تحویل نگرفته‌اند.

این در حالیست که برخی از آنها پس از رسیدن ساختمان به پیشرفت ۹۰ درصدی به بانک معرفی شده و اقساط وام را پرداخت کرده و علاوه بر این در خانه اجاره‌ای نیز زندگی می‌کنند و این ۲ هزینه در کنار یکدیگر سبب شده نتوانند مابقی مبلغ را به تعاونی‌های مسکن مهر پرداخت کرده و پیمانکاران هم با توجه به نوسان در قیمت‌ها نمی‌توانند بدون آورده مشتریان پروژه‌ها را تحویل دهند.

داستان به آنجایی مربوط می‌شود که قرار بر این شد برای پیشرفت سریع‌تر پروژه مسکن مهر در سطح کشور تسهیلات وام مسکن مهر برای واحدهای نیمه تمام از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند و از آنجایی که در خراسان رضوی برای تعدادی از واحدهای نیمه تمام دفترچه اقساط صادر و قرارداد تسهیلات نیز منعقد شده اقدام در این حوزه با مشکل مواجه شد؛ با اینکه این واحدها همچنان پایان نیافته و تحویل به مشتری نشده‌اند و برای اتمام کار آنها هم با توجه به نوسانات بازار و تغییر قیمت‌ها نیاز به تزریق منابع جدید است.

در این راستا خبرنگار تسنیم خراسان رضوی گفت‌وگویی با احمد بارانی نماینده مردم در تعاونی‌های مسکن مهر مشهد مقدس داشته است که وی در این مصاحبه می‌گوید: سرپرست شعب بانک مسکن خود ناتمام ماندن واحدهای تقسیط شده در مشهد مقدس را در نامه‌ای تأیید کرده اما در جلسه‌ای که برای این موضوع در دفتر مدیرعامل این بانک برگزار شد پرداخت متمم ۵ میلیونی وام مسکن مهر را منوط به مجوز بانک مرکزی کردند.

جواد بارانی بیان می‌کند: با اینکه این موضوع قدری مشکل بود اما نمایندگان تعاونی‌های مسکن مهر خراسان رضوی برای این موضوع وارد عمل شدند  و با رایزنی با نمایندگان این شهر توانستند موافقت بانک مرکزی برای این موضوع یعنی پرداخت ۵ میلیون تومان متمم وام مسکن مهر برای واحدهای تقسیط شده در مشهد را دریافت کنند.

وی تصریح می‌کند: با این حال هنوز بانک مسکن از این موضوع سر باز زده و راه حل دیگری یعنی پرداخت وام جعاله را برا متقاضیان مطرح کرده که این کار نیز با توجه به شرایط پرداخت دشوار برای بسیاری از مردم قابل گرفتن نیست.

نماینده مردم در تعاونی‌های مسکن مهر مشهد مقدس بیان می‌کند: هم‌اکنون ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر در مشهد مقدس با این مشکل روبه‌رو بوده و متقاضیان به علت پرداخت اقساط توان تسویه حساب با پیمانکار را نداشته و پیمانکاران نیز به علت مشکلات به وجود آمده برای بازار توان اتمام پروژه را ندارند.

بارانی ادامه می‌دهد: در وضعیت کنونی هم مردم و هم پیمانکاران دچار مشکلات عدیده‌ای هستند به ویژه اینکه مردم علاوه بر پرداخت اجاره منزل اقساط وام مسکن را نیز پرداخته و ادامه این روند برای آنها بسیار سخت بوده وخواهان تحویل واحدهای خود هستند.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن