اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

فعالیت ۷ مسجد مشهد شبانه روزی شد/ ۲۰ مسجد تا پایان سال شبانه روزی می شوند

کد خبر : 3871
فهرست مساجد شبانه روزی مشهد که در خرداد ماه رسانه ای شده بود، با توجه به موضوعاتی از جمله به نتیجه نرسیدن رایزنی های لازم، با تغییراتی مواجه شد و با جایگزینی ۵ مسجد جدید، به  ۷ مسجد شبانه روزی کاهش یافت.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، اوایل خرداد ماه امسال، خبر فعالیت ۸ مسجد شبانه روزی در مشهد توسط مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر مشهد رسانه ای شد اما پس از گذشت حدود ۲ ماه، این فهرست با تغییراتی همراه شد و با حذف ۶ مسجد اعلامی اولیه، ۵ مسجد جدید جایگزین اجرای این طرح شد تا به گفته مسئولان در مرحله اول اجرا، ۷ مسجد ارائه دهنده خدمات شبانه روزی به زائران و مجاوران باشند.

در این زمینه مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با اشاره به تغییر جانمایی های  مسجد منتخب اولیه گفت: مقرر شده بود بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر با امضای تفاهم نامه و اقدام مشارکتی با هیئت امنای برخی مساجد، فعالیت های آن ها برای خدمات دهی به زائران و مجاوران به صورت شبانه روزی باشد اما با برخی از این مساجد به تفاهم نرسیدیم و به همین دلیل فهرست اولیه با تغییراتی مواجه شد.
اسامی ۷ مسجد شبانه روزی
وی افزود: مسجد امام محمدتقی (ع)، مسجد هفتاد و دو تن، مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع)،  مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مسجد العلی(ع)، مسجدالرضا(ع) و مسجد امام حسن عسکری(ع)، ۷ مسجدی هستند که به عنوان مساجد شبانه روزی مشهد انتخاب شده اند و تفاهم نامه آن به امضا رسیده است.

«علی قناویزچی» در پاسخ به انتقاد از اطلاع رسانی ضعیف درباره این تغییرات انجام شده گفت: فهرست مساجد شبانه روزی جدید به سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد اعلام شده بود؛ علاوه بر آن در برخی از مناطق شهر مشهد نیز بیلبوردهایی برای اطلاع مردم نصب شده است.
 تا پایان سال ۲۰ مسجد مشهد شبانه روزی می شود
در همین زمینه عضو کمیسیون فرهنگی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد از شبانه روزی شدن فعالیت ۲۰ مسجد تاپایان امسال خبر داد و گفت: با توجه به تجربه ای که از خدمت دهی ۱۰۰ مسجد به زائران حرم مطهر رضوی در ایام پایانی دهه صفر داریم، در حال پیگیری هستیم که تا پایان سال ۲۰ مسجد در مشهد به صورت شبانه روزی به زائران امام رضا(ع) خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه دهند.
حجت الاسلام «حسنعلی اخلاقی» با اشاره به اهمیت و نقش محوری مساجد در جامعه و تاکید بر ضرورت اجرای طرح شبانه روزی شدن تعدادی از مساجد در مشهد گفت:علاوه بر خدمات رفاهی که در این مساجد ارائه خواهد شد، به دنبال برنامه ریزی برای تولید محتوای فرهنگی متناسب با مساجد شبانه روزی  نیز هستیم.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن