اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای همگرایی زیارتگاه‌های جهان اسلام است

کد خبر : 3852

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از مطالب بسیار مهمی که ما برای مشهد ۲۰۱۷ دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم در سال ۲۰۱۷ از کلیه زیارت‌گاه‌های جهان اسلام دعوت کنیم تا همکاری و همراهی خود را با ما حول محور زیارت به وجود بیاورند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این جلسه که با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور همراه بود؛ بر  استفاده از محور زیارت برای افزایش تعاملات فرهنگی در جهان اسلام، تاکید کرد.
وی با اشاره به انتخاب مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، اظهار کرد: این رویداد فرصت مناسبی است تا از متولیان تمامی زیارتگاه ها و مشاهد مشرفه ی جهان اسلام  و شیعیان، برای حضور در مشهد دعوت شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: : زیارتگاه‌ها و اماکن متبرکه‌، همواره مورد احترام تمام مسلمانان است و ما باید تلاش کنیم تا مشهد مقدس، محور آن ها باشد.
رشیدیان از بقاع متبرکه ی امام زادگان واجب التعظیم  به عنوان ستاره‌های درخشانی یاد کرد که همه جهان حول محور آن‌ها اتفاق نظر دارند و گفت: باید با افزایش همکاری‌ها در این عرصه، ثابت کنیم که جهان اسلام حول محور حب پیامبر(ص) و خاندان پاک ایشان اتفاق نظر دارند و جماعت تکفیری در یک اقلیت مطلق قرار دارند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در مجموع چه در ستاد کشوری و چه استانی اقدامات خوبی  در راستای حرکت هر چه مطلوب تر و  بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت  دهه ی کرامت و زیارت حضرت ثامن الحجج(ع)، صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: دنیای امروز ، تشنه ی فرهنگ رضوی و گفتمان این امام همام است که برای ایجاد اتحاد و اعتماد و صلح  بین ملل و فرق اسلامی بسیار راه‌گشا و کارساز است.
رشیدیان نو آوری در برنامه ها،  استفاده ظرفیت های جدید و حفظ رویکرد مردمی جشن های دهه ی کرامت را ضروری دانست و اظهار داشت: برگزاری جشنواره ی کاروان آفتاب، یکی از اقدامات جدیدی است  که برای اولین بار برگزار خواهد شد و امیدواریم که بتواند در راستای اعتلای فرهنگ رضوی نقش‌آفرینی کند.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه رضوی و مراکز  حوزوی و دانشگاهی بسیار قوی، این ظرفیت را دارد که مرکز فعالیت‌های علمی و گفت‌وگوهای دینی  جهان اسلام باشد که باید در این مسیر برنامه ریزی و حرکت شود.
حجت‌السلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت نیز در این جلسه گفت: اجرای ۴۱۰  هزار برنامه برای جشن‌های دهه کرامت امسال در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار امیدواری کرد: تمام اعضایی که در این عرصه فعالیت دارند موفق‌تر از گذشته در این مسیر حرکت کنند و شاهد ارتقای کیفی برنامه ها باشیم.
رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت ادامه داد: ۳۴ دستگاه اجرایی در هر یک از ۳۱ استان کشور در این حوزه ورود کرده اااااااااننن ااند واند و در
اند که با احتساب این موضوع،  بیش از هزار نفر در این ستاد عضو هستند  که نشان از بزرگی و جایگاه بالای آن دارد.
ستاد گرامی‌داشت جشن‌های دهه کرامت و وظایف سنگین آن دارد.
ارباب سلیمانی با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته از برنامه های جشن های دهه ی کرامت در سالیان گذشته، گفت: حفظ ماهیت مردمی جشن‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، دوری از بدعت‌ها، فعال سازی شوراهای استانی با محوریت استانداران و شناسایی ظرفیت‌های جدید در این عرصه از رویکردهایی است که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن