اسلاید شواقتصادیستون اصلی

افزایش ۱۰ الی ۲۰ درصدی اجاره بهاء در مشهد

کد خبر : 3846

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: هم‌اکنون با توجه به فرارسیدن فصل نقل و انتقالات اجاره‌بهاء بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به ماه‌های قبل و یا ماه‌های بعد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش صبح مشهد، به نقل از تسنیم، صادق عابدزاده اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل نقل و انتقالات اجاره‌بهاء بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به ماه‌های قبل و یا ماه‌های بعد افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: البته این افزایش قیمت به‌نوعی نوسان نیز داشته به‌عنوان مثال امکان دارد که در یک محله ویژه قیمت‌ها بالا نرفته و یا کمتر از ۱۰ درصد به آن‌ها اضافه شده باشد و در منطقه‌ای دیگر بیش از ۲۰ درصد به اجاره‌بهاء افزوده شده باشد.

وی افزود: همچنین عامل بسیار مهمی که در حوزه اجاره‌بها وجود دارد میل مالکان و توافق ۲ طرف برای پرداخت است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد با بیان اینکه هم‌ اکنون بازار مسکن در رکود بوده و قیمت‌ها حداقل هستند، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان معاملات مسکن در یک ماهه اخیر درصد بسیار کمی رشد داشته اما این موضوع هنوز نشان‌دهنده رونق بازار نیست.

عابدزاده افزود: پیش‌بینی این است که با اتمام فصل تابستان و آغاز پاییز با اجرایی‌شدن بسته‌های تشویقی حوزه ساختمان به تدریج بازار از رکود خارج شده و با شیبی ملایم افزایش قیمت‌ها را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اهمیت رونق بخش ساختمان تأکید کرد: در صورتی‌که صنعت ساختمان رشد و رونق داشته باشد، می‌توان گفت که سایر بخش‌ها نیز رشد کرده و این حوزه می‌تواند به رفع بیکاری و تقویت تولید نیز کمک کند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن