اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ بستری طبیعی برای برقراری ارتباطات موثر با جهان است

کد خبر : 3671

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی گفت: مشهد ۲۰۱۷ بستری طبیعی برای برقراری ارتباطات موثر با جهان است.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مرضیه افخم با بیان این مطلب در جریان دیدار با هیئت اعزامی شهرداری مشهد برای شرکت در اجلاس شهرداران جهان، اظهار کرد: مشهد ۲۰۱۷ بستری طبیعی برای برقراری ارتباطات موثر جهان با ایران اسلامی و شهر مشهد است تا بدین وسیله از خدمات اجتماعی، شهری، خیریه‌ها، ان‌جی‌اوها و … استفاده شود.
وی افزود: بسیاری ایران را ندیدند و فرصت مشهد ۲۰۱۷، زمینه مناسبی برای حضور آنان را فراهم می‌کند. چه بسا اگر زمینه سفر رسمی فراهم نشود، افراد علاقه‌مند باشند به صورت خصوصی به ایران بیایند و بازدیدی داشته باشند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی با تاکید بر ضرورت به‌روز سانی ظرفیت‌های شهر مشهد، بیان کرد: شاید سختی کار مدیریت شهر اسلامی در این باشد که باید در هر گوشه‌اش فرهنگ، هنر و مذهب نمایش داده شود.
افخم با اشاره به اینکه دغدغه شهرداری در بین سایر نهادهای شهری بیشتر است، افزود: شهرداری‌ها در دنیا جزو مراکز قدرت تلقی می‌گردند به همین دلیل بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و سایر مراکز خدماتی زیرمجموعه شهرداری‌ها محسوب می‌شوند.
وی گفت: اختیارات در شهرهای بزرگ تعریف شده و باید به سمتی برویم که راه‌های بهینه و تجربه ‌شده در مدیریت شهری را متناسب با سطح دسترسی به کارگیری کنیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی تصریح کرد: باید راه‌های پیموده شده را میانبر بزنیم تا در زمان کوتاه‌تری مسیر توسعه را طی کنیم.
افخم با اشاره به بازدید هیئت شهرداری مشهد از مونوریل، قطار شهری و سایر دسترسی‌های شهری در مالزی، بیان کرد: بازدیدهای صورت گرفته ایده‌های جدید را به ذهن متبادر می‌کند.
وی با اشاره به تقاضای شهرداری مشهد از سفارت ایران در مالزی برای همکاری در برگزاری هفته‌های فرهنگی مشهد در شهرهای مهم مالزی، گفت: باتوجه به اینکه این بازدید اولین درخواست از سوی شهرداری مشهد است، می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های آتی خوبی باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن