اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

شعله های سرکش آتش با تلاش نفسگیر بیش از ۲۰۰ آتش نشان مهار و اطفاء شد

کد خبر : 3592

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد آخرین جزئیات از آتش سوزی برج تجاری _ اداری سلمان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد که خود از لحظات اولیه وقوع آتش سوزی در محل حادثه حضور داشت و از نزدیک عملیات آتش نشانان را سرپرستی می نمود، گفت : مقارن ساعت ۱۹:۵۲ شامگاه امشب وقوع این آتش‌سوزی به سامانه تلفنی ۱۲۵ اعلام شد و ستاد فرماندهی بلادرنگ با دریافت این خبر آتش نشانان را اعزام محل حادثه واقع در خیابان راهنمایی نمود.

آتشپاد دوم حسن جعفری با اشاره به اعزام همزمان آتش نشانان به همراه تجهیزات اطفایی و امداد و نجات از چندین ایستگاه در لحظه اعلام حادثه به سامانه تلفنی ۱۲۵، افزود: با حضور اولین ایستگاه آتش نشانی مقارن ساعت ۱۹:۵۶ در محل حادثه و مشاهده گستردگی حریق، درخواست اعزام نیروی کمکی و تجهیزات بیشتر اطفایی شد.

به گفته وی بیش از ۸۰ دستگاه خودروی اطفای حریق، نردبان، پلت فوم، توربوفن ، تانکر پشتیبانی آب از شهرداری در کمترین زمان ممکن اعزام محل حادثه شد و آتش نشانان در همان لحظات اولیه از چند جناح آتش را محاصره نمودند.

وی با تاکید بر تداوم عملیات نفس گیر اطفای حریق، گفت: شعله های سرکش آتش بسرعت در حال پیشروی و سرایت به کل برج و همچنین اماکن مسکونی و تجاری مجاور بود که خوشبختانه با سرعت عمل آتش نشانان حریق در ساعات اولیه مهار و از بروز خسارات بیشتر جلوگیری شد.

آتشپاد دوم جعفری ضمن بیان اینکه کانون آتش سوزی بر اساس شواهد اولیه نمای کامپوزیت این برج اداری _ تجاری در طبقه پنجم بوده است ، تصریح کرد: ضد حریق نبودن نمای ساختمان و وزش باد از عوامل گسترش این آتش سوزی بود.

مدیرعامل سازمان اتش نشانی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه حریق در ساعات اولیه کاملا مهار و اطفاء شده و در تخلیه اضطراری اقدامات خوبی صورت گرفت و هم اکنون آتش نشانان در حال عملیات لکه می باشند.

آتشپاد دوم جعفری در خصوص خسارات ناشی از این حادثه گفت: خوشبختانه وقوع این اتش سوزی خسارت جانی در بر نداشته و تنها سه تن از آتش نشانان در حین عملیات اطفای حریق دچار دود گرفتگی شدند که توسط تکنسینهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تأکید کرد: با توجه به گستردگی حادثه علت دقیق وقوع آن نیازمند بررسی های بیشتر می باشد که متعاقباً اعلام خواهد شد.

شایان ذکر می باشد با اعلام وقوع این آتش سوزی علاوه بر مدیران و سرپرستان مناطق چهارگانه عملیات، مسوولین شهری نیز در محل حادثه حضور یافتند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن