اسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

برگزاری همایش “گردشگری سلامت” در شهرک سلامت خراسان‌رضوی

کد خبر : 3532

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برگزاری همایش “گردشگری و سلامت” در شهرک سلامت استان خراسان‌رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، محمداسماعیل خیامی ظهر امروز در نشست خبری برگزاری همایش گردشگری و سلامت درمحل شهرک سلامت استان خراسان رضوی اظهار داشت: ۲۳ تیرماه همایش گردشگری سلامت به مدت ۳ روز برگزار می‌شود. این همایش با هدف ارتقاء جایگاه گردشگری سلامت در سال اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه رویکرد و محورهای همایش گردشگری سلامت بیان کرد: ارتقای سطح ارتباطات، ارتقای خدمات کیفیت گردشگری سلامت، معرفی ظرفیت‌ها و شناسایی راهکارهایی برای بهبود وضعیت گردشگری سلامت، گردشگری و امنیت، بازاریابی و تبلیغات، کارآفرینی و ارتقاء مشارکت شرکت‌های خدماتی و مسافرتی از محورها و مبانی است که درهمایش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

خیامی با اشاره به برنامه‌های همایش گردشگری سلامت، عنوان کرد: در طول برگزاری همایش ۳ کارگاه و در هر روز یک کارگاه کاربردی مورد بررسی قرار می‌گیرد، در روز نخست این همایش از وزیر بهداشت، مقامات عالی استان، رایزن‌های بخش گردشگری سلامت کشورهای همسایه و فعالان این حوزه برای حضور و سخنرانی دعوت به عمل آمده است.

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: درسال گذشته ۵۶۷۹ نفر بیمار خارجی در بیمارستان‌های خراسان‌رضوی بستری شده‌اند که این رقم نسبت به سال ۹۳ با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده است.

وی اظهارداشت: بیمارستان‌ها مکلف شده‌اند بخشی به‌نام دپارتمان IPD برای پذیرش بیماران خارجی ایجاد کنند که با تشکیل آن  تمامی امور بیماران خارجی از لحظه ورود تا زمان ترخیص بیمار، زیر‌نظر این کمیته باشد.

خیامی بیان کرد: از ۳۶ بیمارستانی که در خراسان‌رضوی آموزش داده شده‌اند، تنها ۷ بیمارستان موفق به دریافت گواهی راه‌اندازی دپارتمان PDI  شده‌اند و اعتباربخشی لازم به این بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: بیمارستان‌های قلب جوادالائمه، رضوی، سینا، مهر، بنت‌الهدی، طالقانی، پاستور از بیمارستان‌های داری مجوز و گواهی PDI هستند.

 

منبع: تسنیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن