اقتصادی

ارزش سهام، بدهی ها و تغییـر ات در هیئـت مدیره

کد خبر : 3461

روابط عمومی شرکت پدیده شاندیز روز گذشته پاسخ های مدیر عامل این شرکت به بعضی  از سوالات سهامداران را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، روابط عمومی شرکت پدیده شاندیز روز گذشته پاسخ های مدیر عامل این شرکت به بعضی  از سوالات سهامداران را منتشر کرد.

سید محسن شوشتری در پاسخ به این سوالات با تاکید بر این که پروژه پدیده از بزرگ ترین پروژه های گردشگری کشور به حساب می آید گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده دارایی های پدیده از بدهی های آن به مراتب بالاتر است با این حال  ارزش سهام آن که بیش از ۱۲ هزار تومان بوده است هم اکنون به کمتر از چهار هزار تومان ارزش گذاری شده است و باید راهکارهای قانونی تعدیل سهام مالکین عمده قبلی با سهامداران خرد طی شود و این تعدیل در تعداد سهام انجام شود تا حدود ۸۰ درصد سهام متعلق به سهامداران عمده با این روش مالکیت بر عکس شود.
وی افزود: در شرکتی مشغول فعالیت هستیم که هم اکنون نزدیک  به  ۱۲۰۰ نفر پرسنل دارد که حدود یک سال است به صورت کامل حقوق دریافت نکرده اند؛ از سوی دیگر بیش از ۱۳۰ هزار سهامدار وجود  دارد که نیمی از آن ها برگ تعهد پرداخت دریافت کرده اند که این موضوع حدود  ۳۵۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی برای شرکت به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ها در حدود ۲۰۰۰ میلیاردتومان  بدهی های بانکی و موسسات مالی نیز بر شرکت بار شده که تنها در این میان بدهی به دستگاه های دولتی مدعی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی اظهار کرد: باید به همان دلایلی که شرکت با مشکل مواجه شد به همان مشکل مجدد گرفتار نشود یعنی باید نقل و انتقال سهام به روش قانونی و با نظارت بورس انجام گیرد.
وی ادامه داد: به دلیل بدهکاری های  قبل به رسانه های جمعی شامل صدا و سیما و روزنامه ها هم اکنون نمی توانیم تبلیغات گسترده  راه بیندازیم اما راه های دیگری را با کمک تمامی ذی نفعان باید جست وجو کرد و با پشتکار و تلاش  مدیران و کارکنان دلسوز و با رهنمودهای سایر دلسوزان پدیده، عمران و آبادانی و رونق بیافرینیم.
خریدارانی پیدا کنیم که افت سهام کم شود
هم چنین رئیس هیئت مدیره شرکت پدیده شاندیز با بیان این که سهامداران نباید حاضر به فروش سهام با  قیمت پایین شوند، افزود: اگر سهام به صورت یک باره برای فروش عرضه شود قیمت سهم هر شرکت، هر چند قوی باشد، افت شدید به دنبال خواهد داشت، ولی این افت قیمت در یک بازه زمانی است و ما با شرکت های مختلفی مذاکره کردیم تا بتوانیم خریدارانی پیدا کنیم که  افت قیمت سهام کمتر شود.

احمد نوروزی اظهار کرد: ما به عنوان هیئت مدیره تلاش می کنیم که موافقت بانک ها و بورس را جلب کنیم و  تاکنون نیز با بانک ها و اشخاص حقوقی مختلفی برای تامین منابع لازم و ایجاد کنسرسیومی برای سرمایه گذاری در پروژه  وارد مذاکره شده ایم.
نوروزی درباره اعلام حمایت برخی سهامداران بزرگ برای نفروختن سهام پروژه بعد از آزاد شدن نقل و انتقال، تصریح کرد: حرف اول را عموم سهامداران می زنند، اگر آن ها عرضه شان را به تاخیر بیندازند و سریع وارد فضای فروش سهم نشوند قیمت سهام تغییر خواهد کرد، چرا که در این کار عرضه و تقاضا حاکم است، به طور مثال بسیاری از شرکت ها به دلیل مدیریت صاحبان سهم، قیمت سهام را بالا نگه می دارند اما در مقابل گاهی سهام به رغم ارزش ذاتی و واقعی، به دلیل عرضه غیر اصولی از ارزش آن  کاسته می شود.

رئیس هیئت مدیره پدیده شاندیز یادآور شد: هیئت مدیره قیمت سهام را به ستاد تدبیر اعلام کرده و ستاد تدبیر هم بعد ازتصمیم گیری نهایی قیمت سهام را تایید خواهد کرد. قیمت سهام بعد از تایید ستاد تدبیر توسط مدیر عامل شرکت به زودی به مردم اطلاع داده می شود.

وی یادآور شد: شاید یکی از دلایل تاخیر در اعلام قیمت سهام آن باشد که ستاد تدبیر درصدد ایجاد بستری به منظور تشکیل بازار خرید و فروش سهام تحت نظارت بورس و اجرای مطلوب پروژه است از این رو ما سعی کردیم با اشخاص حقیقی و حقوقی زیادی وارد مذاکره شویم.
ذخیره ۲۰ درصد سهام برای ریسک احتمالی
عضو هیات مدیره پدیده شاندیز تصریح کرد: هم اکنون  بیش از ۸۰ درصد از سهام پدیده از آن مردم است و بقیه سهام هم فعلا به عنوان سهام ذخیره برای ریسک های احتمالی نگهداری  می شود و در نهایت در خصوص سهام باقی مانده ستاد تدبیر و قاضی محترم پرونده تصمیم گیری خواهند کرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت پدیده شاندیز تصریح کرد: نمایندگان مجلس به عنوان نماینده مردم در نهاد قانون گذاری، حامی و پشتیبان این مجموعه بوده و خواهند بود. جایی که نیاز باشد نمایندگان محترم به عنوان حامی حقوق مردم  ورود پیدا می کنند.

وی در همین باره افزود :به عنوان مثال، نمایندگان می توانند از تشکیل کنسرسیوم تحت نظارت بانک ها برای  تامین منابع و از خرید و ایجاد بازار  سهام تحت نظارت سازمان بورس حمایت کنند.

وی افزود: با شهرداری و دستگاه های دیگر اجرایی صحبت کردیم تا حق و حقوق شان را محاسبه و مشخص کنیم و با گرفتن مجوزهای لازم بتوانیم با تامین منابع و یا جلب مشارکت بخش خصوصی پروژه ها را فعال و از بخش های تکمیل شده بهره برداری کنیم.
شنیده ها درباره تغییرات در هیئت مدیره پدیده شاندیز
اظهارات احمد نوروزی به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت پدیده شاندیز در حالی روز گذشته از سوی روابط عمومی پدیده شاندیز در اختیار رسانه ها قرار گرفت که پیش از این وی  در کسوت نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت ایفای نقش می کرد و ریاست هیئت مدیره بر عهده دریادار عباس محتاج بود .

انتشار این خبر و از قول احمد نوروزی در مقام رئیس هیئت مدیره شرکت پدیده شاندیز  گمانه زنی ها درباره پذیرش استعفای عباس محتاج و درهمی دو عضو هیئت مدیره منتخب را تقویت می کند حال آن که برخی منابع آگاه چند روز پیش از ورود محسن شوشتری مدیرعامل و کریمویی مدیر مالی پروژه با تصویب ستاد تدبیر استان به هیئت مدیره پدیده شاندیز خبر داده بودند. خبری که تا آخرین لحظات انتشار این مطلب مسئولان ستاد تدبیر حاضر به تایید آن نشدند .

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن