اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

شناساندن بزرگان خوشنویسی مشهدی به مردم از برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 3429
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هدف ما معرفی هنر خوشنویسی به مردم است.

به گزارش صبح مشهد امینی در حاشیه نشست هم‌نویسی «هم‌پای جلودار» در بازارچه کتاب گلستان مشهد ، ضمن اشاره به اینکه مناسبت‌هایی برای روز قلم از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها که با همکاری انجمن خوشنویسی مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد و بازار کتاب گلستان برگزار می‌شود، هم‌نویسی در فضای عمومی است تا مردم به راحتی با هنر خوشنویسی آشنا شوند و بتوانیم این هنر اصیل را به خوبی معرفی کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: هدف دوم از برگزاری این برنامه معرفی بازار کتاب است و متن‌های نوشته شده توسط خوشنویسان اشعار حمید سبزواری پدر شعر انقلاب است و نام این برنامه برگرفته از شعر هم‌پای جلودار که درباره روز قدس است، گرفته شده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مشهد ۲۰۱۷ عنوان کرد: مشهد ۲۰۱۷ ظرفیتی است تا مشهد را به لحاظ توان‌مندی‌های فرهنگی و اقتصادی به خوبی نشان دهیم و برای این کار ستاد‌های مختلفی تشکیل شده است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم قصد دارد با همکاری معاونت‌های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد برنامه‌هایی که قابلیت انتقال از تهران به مشهد را دارند، را در این سال در مشهد برگزار کنند که می‌توان به برنامه‌های جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و… اشاره کرد.
وی درباره استفاده از بخش خوشنویسی در سال ۲۰۱۷ اظهار کرد: مشهد در دوره‌ای پایگاه خوشنویسی کشور بوده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد شناساندن بزرگان هنر خوشنویسی به مردم است. مشهد هم از لحاظ تعداد هنرمندان خوشنویس و هم سابقه درخشان در این هنر، ظرفیت انجام این کار را دارد.
امینی درباره برنامه‌های آینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بعد از ماه رمضان و در مراسم چهلم استاد حمید سبزواری که اوایل مرداد است، با همکاری خانه ادبیات کشور و شهرداری سبزوار مراسم نکوداشت شکوهمندی را با حضور دوستان استاد سبزواری برگزار خواهیم کرد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن