اسلاید شواقتصادیستون اصلی

دولت‌ها نباید شهرداری را رقیب خود بدانند/ توسعه شهرها در گرو مدیریت واحد شهری

کد خبر : 3385

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه دولت‌ها نباید شهرداری‌ها را رقیب خود بدانند، گفت: با مدیریت واحد شهری شاهد توسعه بیشتر شهرها به خصوص کلان‌شهرها خواهیم بود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی به مناسبت ۱۴ تیرماه، روز شهرداری‌ و دهیاری‌ اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران و بر اساس دستور مقام معظم رهبری، واگذاری کارها به بخش خصوص و مشارکت مردم مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: امروز شهرداری‌ها با ارائه حدود ۱۸۰ خدمت از بدو تولد یک فرد تا پایان عمر آن در حال خدمت‌رسانی هستند و ارتباط مستقیمی بین شهروندان و مدیریت شهری برقرار شده است.
اخلاقی بیان کرد: درحال حاضر شهرها در جهان به صورت مستقل از حاکمیت اداره می‌شوند و تمام مسئولیت‌های شهر در اختیار شهرداری‌ها است. در واقع ما هر چقدر به سمت مدیریت واحد شهری حرکت کنیم شاهد ارتقای جایگاه شهرداری‌ها و در نهایت شاهد ارتقای زندگی مردم خواهیم بود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: دولت‌ها نباید شهرداری‌ها را رقیب خود بدانند بلکه باید این ابرسازمان را همراه خود بدانند و با واگذاری اختیارات به شهرداری‌ها موافقت کنند تا در نهایت با مدیریت واحد شهری شاهد توسعه بیشتر شهرها به خصوص در کلان‌شهرها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز شهر مشهد سالیانه پذیرای بیش از ۲۵ میلیون زائر داخلی و خارجی است و باید بحث مدیریت واحد شهری در این کلان‌شهر به صورت ویژه‌تری دنبال شود زیرا ظرفیت‌هایی که در شهر مشهد وجود دارد در هیچ جایی از ایران وجود ندارد.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ما امروز به دنبال مدیریت هماهنگ شهری هستیم و تلاش‌های در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد برای تهیه سند فرهنگی شهر مشهد انجام شده که البته ما باید این موارد را ارتقا و گسترش دهیم و از طرفی نیز سایر دستگاه‌ها با همدلی بیشتر در کنار یکدیگر به فعالیت بپردازند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن