اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

اسرائیل در چنگال ذلت است/سونامی تسلط آمریکا بر نظام مالی ایران شکل نگیرد

کد خبر : 3331

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بهشت و دوزخ جایگاه ظهور و بروز شکل دوم و صورت دوم اعمال انسان در دنیا است، کارهای ما در دنیا اعم از خیرات و معاصی دو صورت دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم ، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ذات مقدس پروردگار نعمات الهی را در بهشت عنوان می‌کند، بهشت و دوزخ جایگاه ظهور و بروز شکل دوم و صورت دوم اعمال انسان در دنیا است، کارهای ما در دنیا اعم از خیرات و معاصی دو صورت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: تجسم اعمال یک واقعیت طبیعی در عرصه زندگانی بشر است، انسان عمل صالح که انجام می‌دهد این عمل صالح وی به ماده‌ای مبدل می‌شود که نعمت و لذت است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: قدرتی که در دنیا و آخرت ظهور می‌کند رحمت را بر بندگان خدا نازل می‌کند پس از قدرت تعبیر به “ید” می‌شود، انسان مومن در دنیا اعمال خیری که انجام می‌دهند در عرصه زندگانی آخرت ذات مقدس پروردگار مدال اعمال خیر را در دست آن‌ها ظاهر می‌کند و این‌ها با دستبند زینت داده می‌شوند که از طلا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: از پایداری قهرمانانه شما مرد و زن روزه‌دار که در این هوای گرم در راهپیمایی شرکت کردید، باید تشکر کرد. لازمه اخلاص و عبودیت در بندگی خدا را در راهپیمایی امروز کاملاً نشان دادید چراکه یک ماه رمضان تمرین مقاومت کردید و امروز روزی بود که این مقاومت به عنوان نتیجه تحقق هدف روزه باید نمایان می‌شد.

وی بیان کرد: مقاومتی که بر همه مقاومت‌ها امتیاز دارد، مقاومت برابر دشمنان خداست و اینکه امام راحل جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس مشخص فرمودند، به این دلیل است که باید نتیجه یک ماه روزه را نمایش دهیم و این اظهار آمادگی از نظر مقاومت در برابر سرسخت‌ترین دشمنان خداست که روی کره زمین استکبار جهانی و مولود نامشروعش اسرائیل است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه این حرکت تنها یک حرکت و شعار سیاسی نبود، افزود: این عملیاتی قطعی برای جدی گرفتن روزه ماه مبارک رمضان است، همچنان که برائت از مشرکان روح مناسک حج است، روز قدس نیز روح یک ماه روزه‌داری است، از برکات این انقلاب مقدس همین است که عبادات ما اکنون به برکت این انقلاب دارای یک روح قطعی و جدی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: چند سال قبل مقام معظم رهبری فرمودند: “روز قدس شب قدر است” یعنی همچنان که در شب قدر از سر شب تا صبح بیدار هستیم تا سرنوشت خود را رقم بزنیم، در روز قدس هم سرنوشت امت اسلام با بیداری امت رقم می‌خورد.

وی افزود: برخی گوشه و کنار زمزمه می‌کنند ۳۷ سال است “مرگ بر اسرائیل” می‌گوئیم، مگر با شعار می‌توان با اسرائیل جنگید؟ مگر با مشت گره کرده می‌توان با قدرت شکل گرفته توسط استکبار مبارزه کرد؟ همین راه مبارزه است و با این به نتیجه رسیده‌ایم، آن روزی که امام راحل روز قدس را اعلام کردند اسرائیل بخشی از بیروت را تصرف کرده بود.

خطیب جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه بعد از ۳۷ سال امروز اسرائیل در یک چنگال ذلت است تاکید کرد: اسرائیل حتی قدرت حفظ کانون توانمندی خود را ندارد و امروز بسیار ضعیف است، آن روزی که روز قدس اعلام شد هیچ جریان متشکل ضد اسرائیلی نبود اما امروز جبهه مقاومت تشکیل شده که هر حرکتی که اسرائیل صورت می‌دهد سرکوبی شدید را جواب می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: محور در جبهه مقاومت ایران است و تمام مشکل آمریکا با ما همین محوریت جبهه مقاومت است، آمریکا با اسلام مشکل دارد چون آن را سنگ سر راه جهان‌خواری خود می‌داند و در عرصه سیاست هم مشکل این است که ایران را محور مقاومت می‌بیند.

امام جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جلسه قوه قضائیه ایشان فرمودند قوه قضائیه باید نسبت به مسائل حقوقی بین‌المللی نظام دخالت کند و وارد عمل شود، قوه قضائیه خوشبختانه اخیراً قاطعیت خود را در مبارزه با مفاسد فرهنگی و قضایی نشان داده و باید در قراردادهای بین‌المللی نیز ورود کند.

وی گفت: از ریاست قوه قضائیه انتظار داریم که قضیه این قرارداد‌ها به شکل رسمی پیگیری شود؛ از طرفی نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی این مسئله را تقاضا کنند و مردم را در جریان بگذارند که چه شده است، بعد از فیش‌های حقوقی این سونامی دومی نباشد. مردم در برابر خلاءهای اقتصادی خود از فیش حقوقی ناراحت شدند اما اگر بفهمند که پیگیری مسائل برجام سبب تسلط دشمن بر ما شده برای مردم ناگوارتر از این فشارهای اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: مردم ما نشان دادند خلاءهای اقتصادی و مشکلات را تحمل می‌کنند اما ضعف اسلامیت جریان جدایی نظام را تحمل نمی‌کنند چراکه هزینه و شهید داده‌اند. برای مردم شفاف بیان کنید چه شده است. آمریکا برجام را به نتیجه رساند و در مقام اجرا دست به توطئه‌ می‌زند که روز به روز بر سلطه خود بیفزاید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مذاکرات روشن بود و مقام معظم رهبری نیز حمایت کردند، اما اینکه قراردادی مخفیانه امضا شود و مردم در جریان نباشند و ببینند آمریکا بر همه چیز مسلط شده است صحیح نیست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن