اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

۱ کیلومتر نوار نقاله در خیابان «آیت‌الله شیرازی» نصب می شود

کد خبر : 3231
شهرداری منطقه ثامن به منظور رفاه حال زائران و مجاوران حریم رضوی و تسهیل دسترسی توانیابان به حرم امام رضا(ع) اقدام به نصب حدود ۱ کیلومتر نوار نقاله در خیابان «آیت الله شیرازی» می‌کند.

به گزارش صبح مشهد  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، حمید ضمیری در حاشیه یکصد و هشتمین جلسه کمیته آسیب‌شناسی  و رفع ناهنجاری های بافت پیرامونی حرم رضوی، اظهارکرد: این کمیته با هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان های دخیل در منطقه ثامن تشکیل می‌شود تا مشکلات موجود در منطقه را بررسی و سپس برای رفع هرچه سریعتر آن‌ها اقدام شود.

ضمیری با اشاره به حساسیت منطقه ثامن به دلیل حضور خیل عظیمی از زائران حرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: این حساسیت سبب تشکیل کمیته مذکور شد تا با کمترین بروکراسی اداری نسبت به برطرف کردن مشکلات منطقه ثامن دست به کار شویم.

وی با بیان اینکه طبق دستور کار جلسه قبل، اعضاء کمیته شامل: نمایندگان آستان قدس، پلیس راهور انتظامی مشهد، شهرداری ثامن و همچنین سازمان حمل و نقل شهرداری از میدان بیت المقدس بازدید داشتند و در این جلسه گزارشی از این بازدید ارائه شد، تصریح کرد: پس از بازدید موانع جداسازی سواره و پیاده حدفاصل میدان بیت المقدس تا تقاطع شهید اندرزگو، اعضاء حاضر در جلسه پیشنهاد و طرح های خود را به منظور رفع مشکلات ترافیکی حدفاصل مذکور در مناسبت‌ها ارائه دادند.

ضمیری از مکث طولانی تاکسی‌ها در میدان بیت‌المقدس اظهار نارضایتی کرد و گفت: به همین منظور از پلیس راهور خواسته شده تا با متخلفان طبق قانون برخورد و نظارت بیشتری روی تاکسی‌ها اعمال شود.

شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آسیب های منطقه احصاء و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شده است، تصریح کرد: ایجاد حال و هوای معنوی برای زائر در مسیر های منتهی به حرم مطهر رضوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و شهرداری منطقه ثامن بخشی از فعالیت های خود را روی این موضوع متمرکز کرده است.

ضمیری خاطرنشان کرد: در بخش های فرهنگی، خدماتی، عمرانی و فضای سبز برنامه های کوتاه و بلند مدت درنظر گرفته شده و طبق مصوبه‌ای که داشتیم مقرر شده این برنامه‌ها در سال جاری اجرایی شوند.

وی در تشریح برنامه های مذکور گفت: کوچه های دارای اصالت تاریخی احیا می‌شوند و نصب المان‌های فرهنگی، کاشی‌کاری سردرب برخی از مساجد، احجام اذان‌گو، سیستم معطرنمودن معابر، نرده‌آرایی و نصب دروازه بهشت از دیگر اقدامات درنظر گرفته شده در برنامه های شهرداری منطقه ثامن است.

شهردار منطقه ثامناز احداث آبنما، پارکینگ های روباز و حذف نیوجرسی در منطقه و نصب سازه های هوشمند در سامانه پیاده‌روی درآینده‌ای نزدیک خبرداد و افزود: نوار نقاله‌ای به طول ۱ کیلومتر و به منظور تسهیل تردد زائران و مخصوصا توانیابان در خیابان شیرازی نصب می‌شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن