اسلاید شواقتصادیستون اصلی

روابط تجاری استان با روسیه گسترش می یابد

کد خبر : 3152

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی از گسترش روابط تجاری استان با روسیه در سال جاری خبر داد.
به گزارش صبح مشهد راضیه علیرضایی اظهارداشت: بنا به مصوبات جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان, به منظور توسعه صادرات به کشور روسیه, همایش راهکارهای توسعه صادرات به روسیه با هماهنگی نهادهای ذیربط, توسط بخش خصوصی در سال جاری با اولویت محصولات لبنی, مواد غذایی, کاشی و سرامیک و خدمات فنی و مهندسی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین یک هیات تجاری متشکل از فعالان اقتصادی استان تا پایان امسال توسط بخش خصوصی به روسیه اعزام خواهد شد.

علیرضایی اظهارداشت: در صورت صدور مجوز از سوی سازمان توسعه تجارت, پاویون ایران نیز در نمایشگاه بین المللی مواد غذایی در شهر سوچی روسیه با محوریت خراسان رضوی, تشکیل می شود.

وی گفت: در جلسه کمیته پایش صادرات استان مقرر شد نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی, اتاق بازرگانی, خانه صنعت و معدن, اتحادیه صادرکنندگان, اتحادیه صادرکنندگان مصالح ساختمانی, نمایندگی وزارت امور خارجه و اداره کل استاندارد, برای شناسایی فرایند بهبود و توسعه روابط و نیازهای حمایتی توسعه روابط در روسیه, مطالب مورد نیاز و برنامه های خود را جهت طرح در کارگروه توسعه صادرات استان, ارائه نمایند.

علیرضایی تصریح کرد: همچنین در این جلسه به منظور حضور موثر فعالان تجاری استان در بازار کشورهای ارمنستان و گرجستان, اعزام هیات تجاری به این کشورها به تصویب رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن