اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

لزوم استاندار سازی در دانشگاه فرهنگیان

کد خبر : 3116

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای استاندارد سازی دانشگاه فرهنگیان باید حداقل سه فرایند فضا و تجهیزات، فرایند منابع انسانی کیفیت پیدا کند .


به گزارش خبرنگار صبح مشهد سید جواد حسینی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه معارفه سرپرست جدیددانشگاه فرهنگیان مشهد هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان را برای کیفیت بخشی و کمیت بخشی برای فرایند های این دانشگاه مهم برشمرد و بیان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد؛ و دولت نیز نیازمند خدمات نیروهای فقیه دانشگاه فرهنگیان است این دانشگاه توانسته نیروهایی مجرب معرفی و در مسئولیت های مختلف به خدمات بگمارد.

وی تصریح کرد: تعامل خوب بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش موجب ارتقا سطح آموزش دانشجویان این دانشگاه می شود و عواقب ان متوجه خود نظام آموزش و پرورش است.

حسینی اظهار کرد: برای استاندارد سازی دانشگاه فرهنگیان باید حداقل سه فرایند فضا و تجهیزات، فرایند منابع انسانی و فرایند فرا گردها کیفیت پیدا کند و آموزش و پرورش کمک موثری در این زمینه می تواند داشته باشد.

وی مهمترین بخش اثر گذار در توسعه، نیروی انسانی دانست و افزود: ۶۸ درصد ثروت کشورهای توسعه یافته را منابع انسانی تشکیل می دهد در حالی که این رقم در کشور ما ۳۶ درصد است؛ بنابراین باید روی منابع انسانی به عنوان سرمایه انسانی اهتمام بیشتری ورزیده شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مهمترین رکن در تولید منابع انسانی تربیت معلمان و مربیانی است که منابع انسانی را تولید می کنند؛ ادامه داد: این معلمان در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه ماموریت گرا پرورش می یابند بنابراین این دانشگاه راس سرمایه گذاری و توسعه است.

***ظلمی که به تربیت معلم شده چیزی نیست که به راحتی فراموش شود

همچنین عزیز الله تاجیک اسمعیلی، قائم مقام دانشگاه فرهنگیان در این مراسم اظهار کرد: دانشگاههای تربیت معلم که در گذشته فعال بودند به دلیل هماهنگ نبودن بین دستگاهها منتج به استحاله شد و ظلمی که به تربیت معلم شده چیزی نیست که به راحتی فراموش شود.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت ازدانشگاه فرهنگیان می شود باید افق های این دانشگاه را در سطح وسیع دید؛ تصریح کرد: پشتیبانی و همت در جز جز فعالیت های این دانشگاه باید باشد.

وی یکی از برنامه های خود را تجمیع این دانشگاه ها عنوان کرد و بیان کرد: تشکیلات استانی هدفش ادغام موزانه کاری ها است تا هزینه ها کاهش یابد.

تاجیک تعامل خوب دانشگاه فرهنگیان با اموزش و پرورش استان را عاملی موثر در پیشبرد اهداف این دانشگاه دانست و اظهار کرد: امروز دانشگاهها درون اموزش و پروش است و این تعامل به بهترین و پویا ترین نحوصورت می گیرد.

***دانشگاه فرهنگیان سلول های بنیادین و جامعه ساز تربیت می کند

درپایان مدیر جدید پردیس شهید بهشتی، حسن نصیری جامی به مقایسه دانشگاه فرهنگیان با دانشکده های علوم پزشکی پرداخت و عنوان کرد: دانشکده پزشکی درمانگر تربیت می کند و در واقع تربیت گر جسم است و دانشگاههای فرهنگیان آموزش گر برای جامعه هدف آموزش و پرورش تربیت می کند و در واقع تربیت گر روح است.
وی تصریح کرد: اینجا بانک سلول های بنیادین جامعه است در حقیقت دانشگاه فرهنگیان معلم تربیت نمی کند بلکه سلول های بنیادین و جامعه ساز تربیت می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن