اسلاید شواقتصادیستون اصلی

یکی از موانع اصلی اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ، قاچاق کالا و ارز است

کد خبر : 3089

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در جلسه کارگروه فرهنگی، تبلیغات و مناسبت ها که با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های استانی عضو کارگروه در محل اردوگاه ثامن الائمه ( ع ) مشهد تشکیل شد؛ حضور یافت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد ابراهیم افشاری در این جلسه با تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی ( ع ) ، به بیانات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در ابتدای سال در خصوص اقتصاد مقاومتی، استفاده از تولیدات داخلی و مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز به عنوان تهدیدی برای اقتصاد ، تولید ملی و اشتغال اشاره کرد.
وی مطالبه عمومی و رسانه های گروهی و همچنین رسانه ملی از دستگاههای مسئول پیرامون موضوع قاچاق کالا را یادآور شد و افزود: قاچاق کالا یک معظل اقتصادی محسوب می شود .
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی به جایگاه و وظایف روابط عمومی های دستگاههای دولتی در کمک به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، پیشگیری و مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز اشاره و قاچاق کالا و ارز را یکی از موانع اصلی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
افشاری به تبیین جایگاه ساختاری ستاد مرکزی و دستگاههای عضو و همچنین کمیسیون استان با عضویت دستگاههای متناظر پرداخت و گفت : با برنامه ریزی و تدبیر دولت یازدهم و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، حجم قاچاق ۲۵ میلیارد دلاری سال ۹۲ به ۱۵٫۵ میلیارد دلار در پایان سال ۹۴ کاهش یافته است .
وی در ادامه از قاچاق محصولات خوراکی و کالاهای سلامت محور که علاوه بر زیان های اقتصادی ، سلامت و بهداشت عمومی جامعه را مورد تهدید جدی قرار داده ابراز نگرانی کرد.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در خصوص چگونگی اقدامات مافیایی و سازمان یافته باندهای قاچاق در تولید تقلبی انواع کالاهای سلامت محور و دخانی با استفاده از برندهای معروف و مواد اولیه نامطلوب در کشورهای همجوار و ورود به بازارهای ایران با هدف ضربه به اقتصاد داخلی و سلامت جامعه توضیحاتی ارائه داد .
افشاری در پایان گفت : با برنامه ریزی و تدبیر ستاد مرکزی و کمیسیون های استانی و با اجرای طرح های مختلف در دو سال گذشته ، نه تنها قاچاق کالا کنترل و از رشد آن جلوگیری شده است بلکه شاهد کاهش حدود ۱۰ میلیارد دلاری در پایان سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲ بوده ایم .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن