اسلاید شوستون اصلیورزشیپربازدیدترین ها

سبک کیوکوشین نیاز به حمایت مسئولین دارد

کد خبر : 3050

رئیس سبک کیوکوشین کاراته کشور گفت: با توجه به اینکه ورزش های رزمی از لحاظ منبع درآمدی پایین هستند و به صورت غیر انتفاعی فعالیت می کنند؛ حمایت بیشتری را از سوی مسئولین می طلبند.

کانچو سید مرتضی خوشی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد اظهار کرد: کیوکوشین یکی از سبک های کاراته و در واقع منشعب شده از چهار سبک کاراته است.
وی تصریح کرد: این سبک در سال ۱۹۶۳میلادی توسط ایاما در ژاپن بنیان گذاری شد و در سال ۱۳۵۶هجری شمسی توسط یوسف شیرزاد وارد ایران شد.
استاد تربیت بدنی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه بیشتر کشورهای جهان دارای این رشته ورزشی هستند؛افزود: بیش از ده دوره مسابقات جهانی برگزار شده و ایران در این مسابقات با وجود نو بودن توانسته خود را خوب نشان دهد البته در این زمینه نیاز به ممارست و علم بیشتر هستیم تا بتوانیم موفق تر عمل کنیم.
وی ادامه داد: ایران در بخش مسابقات وزنی مدال های خوبی به دست آورده به طوری که در مسابقات آفریقای جنوبی که ۱۵سال پیش برگزار شد ایران رتبه اول را کسب کرد.
خوشی عنوان کرد: سبک کیوکوشین از سال ۱۳۸۵مجوز رسمی دریافت کرده تا به صورت مستقل در سطح کشور فعالیت های جامعی از جمله مربیگری و داوری در سطوح مختلف و برگزاری مسابقات کومیته و کاتادر مقاطع مختلف سنی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه ورزش علم است و باید در این حوزه به روز بود،افزود: به همین منظور هر شش ماه یک بار اقدام به برگزاری دوره های فنی برای مربیان نمودیم تا با یادگیری، این فنون جدیدرا به باشگاهها و رزمی کاران خود انتقال دهند.
رئیس کاراته سبک کیوکوشین ایران با بیان اینکه حمایت دست اندر کاران ورزش از این رشته کم است؛ تصریح کرد: این رشته با مشکلات زیادی از جمله کمبودفضای آموزشی،عدم حمایت و عدم تبلیغات مواجه است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ورزش های رزمی از لحاظ منبع درآمدی پایین بوده و به صورت غیر انتفاعی فعالیت می کنند؛ حمایت بیشتری را از سوی مسئولین می طلبند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن