اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

نقشه کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد تومانی در مشهد برملا شد

کد خبر : 3003

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پنج متهم که با معرفی خود به عنوان افراد منتسب به دستگاه‌های دولتی و امنیتی کشور قصد کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد تومانی در مشهد و طرقبه شاندیز را داشتند با گزارش به موقع یکی از شهروندان شناسایی و دستگیری شدند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار بهمن امیری مقدم اظهار داشت: تماس تلفنی یکی از شهروندان با فوریت های پلیسی ۱۱۰ پرده از ماجرایی برداشت که اگر هوشیاری این شهروند وظیفه شناس و اقدام ضربتی پلیس نبود کلاهبرداری بزرگی در خراسان رضوی انجام می‌شد.

امیری مقدم افزود: این شهروند از پلیس درباره پیشنهاد یک سرمایه‌گذاری سود‌آور و ویژه که کمی برایش مشکوک به نظر می‌رسید راهنمایی می‌خواست.

وی اظهار داشت: با دریافت این گزارش دستورات لازم به فرماندهی انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز صادر و فعالیت کارآگاهان پلیس با هدایت سرهنگ عباس نظافتی برای پیگیری موضوع آغاز شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: بررسی‌های پلیسی حاکی از آن بود افرادی از تهران در تماس با سرمایه‌گذاران و تجار طرقبه شاندیز خود را به عنوان دکتر و نماینده دولت معرفی کرده و ادعا داشته‌اند شرایط و تسهیلاتی در اختیار دارند که می‌توانند از ۶ تا ۶۰ تن طلای دولتی را به قیمت مناسبی به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش برسانند.

سردار امیری‌مقدم عنوان داشت: تحقیقات بعدی پلیس به یک هتل در مشهد رسید و یکی از اعضای این باند که در هتل مذکور اسکان موقت داشت و به عنوان نماینده واسط بین افراد مورد نظر و سرمایه‌گذاران خود را معرفی می‌کرد در اقدام ضربتی پلیس دستگیر شد، این فرد اعتراف کرد که چهار همدستش با پیشنهاد وسوسه انگیز ادعا می‌کردند طلاها را با املاک و مستغلات تعویض می‌کنند و اصلا این مقدار طلا در اختیار ندارند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به دستگیری چهار همدست متهم بیان داشت: پنج متهم پرونده که بیکار هستند و سوابق کیفری در کارنامه خود دارند با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده و تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: از شهروندی که با گزارش به موقع خود از وقوع یک کلاهبرداری بزرگ پیشگیری کرد باید تشکر کنیم که این گزارش به موقع نقشه افراد شیاد را برملا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن