استانیاسلاید شوستون اصلی

اتخاذ رویکرد فراملی و توسعه همکاری های بین المللی اصلی ترین راهکار مبارزه با موادمخدر است

کد خبر : 3022

استاندار خراسان رضوی گفت: اتخاذ رویکرد فراملی و توسعه همکاری های بین المللی راهکار مقابله با موادمخدر است.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد ، علی رضا رشیدیان در همایش بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تلاش ها برای مقابله با این پدیده شوم نباید محدود به دوران خاصی در سال شود، گفت: این معضل فراتر از مرزهای جغرافیایی، نژادی، قومی و زبانی تهدید کننده حیات طیبه انسانی و یک چالش بزرگ در سطح جهانی است.
وی افزود: در همین راستا ۱۷۰ کشور جهان ششم تیرماه را به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری کرده و با یکدیگر هم پیمان شده تا با اتخاذ روش های مناسب، آثار و تهدیدهای اعتیاد را کاهش دهند.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: شعار امسال سازمان ملل برای این روز”گوش دادن به کودکان و نوجوانان گام نخست در رشد ایمن آنها است” می باشد که با تاکید بر هنر خوب گوش کردن خصوصا از سوی والدین نسبت به کودکان برگرفته از شیوه تربیت موفقی است که در اقصی نقاط جهان در توانمندسازی فرزندان در مقابله با انحرافات اجتماعی تجربه شده است و همسویی با تعالیم دین اسلام و آیات شریف قرآنی دارد.
وی در نظر گرفتن یک روز در سطح جهان به عنوان مبارزه با موادمخدر را متناسب با تعالیم دین اسلام در توجه به همسایگان دانست و گفت: جامعه امن، توام با آرامش جز با مبارزه همگانی با مافیای مواد مخدر محقق نخواهد شد.
رشیدیان با اشاره به رسالت انبیا برای هدایت انسان ها و حرکت در مسیر متعالی رشد و شکوفایی، تصریح کرد: با افزایش همکاری های جهانی زمینه برای شناسایی تهدیدها، شناخت نقاط ضعف و تقویت قوت ها بیش از پیش فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: مادامی که موادمخدر در دستترس باشد معتاد نیز وجود دارد به همین دلیل مبارزه توامان با پدیده تولید مواد مخدر و اعتیاد ضروری است.
استاندار خراسان رضوی افزود: مبارزه با موادمخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی بزرگ بدون توجه به مقوله فرهنگ، جامعه، کانون های تهدیدآمیز و آسیب پذیر قابل تحقق نیست.
رشیدیان مبارزه با این پدیده شوم را نیازمند همکاری تمام قوا و دستگاه های اجرایی دانست و اظهار داشت: بهره گیری از وجود سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی و خیران در این حوزه اثرگذار است.
وی گفت: با فراهم ساختن شرایط و ایجاد ظرفیت های لازم می توان زمینه را برای فعالیت هرچه بیشتر سمن ها فراهم کرد.
لزوم ارزیابی اقدامات اجرایی، بهره گیری همزمان از اقدامات سلبی و ایجابی و روش های سخت و نرم، مبارزات هوشمندانه با این معضل اجتماعی، توجه به خانواده، مدرسه و محل کار برای جلوگیری از جلب افراد به سمت موادمخدر، در نظر گرفتن  مقوله جامعه پذیری افراد بهبود یافته از دیگر تاکیدات استاندار در این جلسه بود.
گفتنی است؛ در این همایش از خانواده شهدا و جانبازان، دست اندرکاران مبارزه با عرضه و کاهش تقاضا و تشکل های اجتماعی حوزه مبارزه با موادمخدر استان قدردانی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن