اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری درباره مشهد ۲۰۱۷ به استاندار ابلاغ شد+ جزئیات

کد خبر : 3001

پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه‌ای به مهندس رشیدیان استاندار خراسان رضوی مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در رابطه با مشهد ۲۰۱۷ را ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری به استاندار خراسان رضوی آمده است: پیرو انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سازمان ۲۰۱۷ از طرف سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو) و به منظور بهره‌گیری مناسب از فرصت ایجاد شده در راستای معرفی توانمندی‌ها، غنای معنوی، فرهنگی و ارزش‌های اصیل اسلامی- ایرانی به کشورهای جهان اسلام و در جهت تحقق محورهای موردنظر سازمان آیسسکو از جمله موضوعات «میراث، هویت فرهنگی اسلامی»، «تنوع فرهنگی برای ترویج خلاقیت و رسیدن به توسعه پایدار»، «گفتگو و اتحاد تمدن‌ها در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی» شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه مورخ ۹۵.۳.۱۷ ضمن بررسی اقدامات انجام شده در خصوص موضوع، مواردی را به شرح ذیل مصوب کرد:

۱. در راستای اقدامات ترویجی و در جهت توسعه روابط بین المللی به ویژه در حوزه فرهنگ و تمدن خراسان بزرگ، مقرر شد تا اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری از تدوین مجموعه‌ای نفیس تحت عنوان «شکوه خراسان، دیدی نو، سرزمینی کهن» (شامل کتاب به زبان‌های فارسی و انگلیسی به همراه فیلم به هفت زبان) حمایت کنند.

۲. در راستای ایجاد زمینه مناسب جهت معرفی ارزش های فرهنگی و تاریخی موجود در بافت‌های شهری پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) به کشورهای جهان اسلام، مقرر شد اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری از کلیه برنامه ها و پروژه های تعریف شده در راستای ارتقای کیفیت فضای شهری و مرمت و احیای فضاها و بناهای تاریخی- فرهنگی حمایت کنند.

۳. نظر به نقش موثر شرایط زیست محیطی در کیفت فضاهای شهری مقرر شد تا موضوعات مرتبط با ارتقای شرایط زیست محیطی به محورهای برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات ویزه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ افزوده شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن