اسلاید شواقتصادیستون اصلی

پلمب تخلفات ساختمانی جزو اختیارات قانونی شهرداری مشهد است

کد خبر : 2952

شهردار مشهد مقدس گفت: قانون ماده ۱۰۰ کاملا مشخص کرده که شهرداری می‌تواند تخلفات ساختمانی را پلمب کند چون ما قانون‌گذار را دارای صلاحیت می‌دانیم و نباید به قانون شبهه وارد نماییم.

به گزارش صبح مشهد  سید صولت مرتضوی ظهر امروز در جلسه فوق العاده شورای شهر مشهد اظهار داشت: اساساً هر قانونی باید در راستای اجرای قانون اساسی باشد و هر قانونی که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به تائید شورای نگهبان رسیده باشد، لازم‌ الاجراست.

مرتضوی تصریح کرد: در آیین‌نامه سازمان نظام مهندسی آمده که آئین‌نامه ‌اجرایی این سازمان تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد که محل رسیدگی به قوانین دولتی نیز، دیوان عدالت اداری است.

وی گفت: حال این دیوان در راستای رسیدگی به شکایت یک فرد حقیقی، ماده ۷ را باطل کرده است. من نیز نگران دغدغه‌های مجریان ذیصلاح هستم ولی بر اساس قانون اگر کسی را مجبور به داشتن مجری ذیصلاح کنیم، مجرم هستیم.

شهردار مشهد افزود: اگر سازمان نظام مهندسی یا هیئت وزیران معترض این رای دیوان عدالت اداری هستند، باید ماده ۷ را به مجلس برده و به صورت قانون درآورند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: قانون ماده ۱۰۰ کاملا مشخص کرده که شهرداری می‌تواند تخلفات ساختمانی را پلمب کند چون ما قانون‌گذار را دارای صلاحیت می‌دانیم لذا نباید به قانون شبهه وارد نماییم.

محمدرضا دیمه‌کار، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه جلسه گفت: مشخصات مجری ذیصلاح در شناسنامه ساختمان درج شده و اگر خسارتی متوجه مالک شد باید این مجری جبران خسارت کند.

وی افزود: لذا پیشنهاد حذف این بند را داریم تا هم به قوانین بالادستی احترام گذاشته و هم عده‌ای متخصص در صنعت ساختمان را از فعالیت در این صنعت محروم نکنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن